1 review

D-Link Cloud Gigabit Router N600 (DIR-826L)

Specificaties WiFi-n • 4-poorts switch (max 1Gbps) - Bekijk alle specificaties

D-Link Cloud Gigabit Router N600 (DIR-826L) Review

Master_duck 28 september 2013, 1.014 views

D-Link Cloud Gigabit Router N600 (DIR-826L)

Pluspunten

• Gigabit netwerk
  • 2.4 en 5Ghz tegelijk
  • gasten netwerk wireless.
  • wan to lan prestaties
  • prijs
  • beheer app voor je tablet of telefoon (IOS en androïde)

Minpunten

• behuizing van plastic en licht
  • beheerbaarheid voor de geavanceerde functies.
  • AC wireless netwerk standaard geen ondersteuning
  • Draad loos bereik kan tegen vallen zie verdere test en reviews op internet(voor in mijn geval voldoet het wireless gedeelte prima)

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Ik was op zoek naar een Router met bepaalde eisen:
- Gigabit Wan en Lan.
- Wireless 2.4 en 5Ghz (tegelijkertijd)
- gasten netwerk wireless
- access beheer
- prijs rond de 60 euro

De reden waarom ik graag een eigen router wilde is dat de modem router van ziggo de Ubee 320B heel slecht presteerden vooral met wireless.

Het eerst wat je opvalt is de vormgeving van deze Router. Maar daarvoor had ik hem niet gekocht, de prijs en Featureset gaf mij de doorslag.

De behuizing is van plastic en voelt heel licht. en dat komt cheap over. Een nadeel van dit is als je allemaal netwerk kabels in de router aansluit deze router dus eerder omkantelt. dan bij een plat model.

Aansluiten en instellen van de router was een koud kunstje. Alleen mijn Ubee modem van Ziggo moest nog in bridge mode gezet worden voor optimale prestaties.

Wireless bereik was prima, zeker als je de Ubee modem hebt is dit echt een verademing. Ik kan nu op de 1st verdieping (betonen vloer) op mijn tablet een film streamen en dat was eerst niet mogelijk. ook het brouwsen op de tablet gaat veel sneller.

Deze router heeft 2 radio's en kan een 2.4 en een 5Ghz tegelijk netwerk uitzenden. ook kan je op beide een gasten netwerk opzetten. met als je dat wil een tijdschema.

Veder is deze router goed instelbaar. Alleen het dlink menu is wel heel oud bollig. en voor de leek een beetje omslachtig. dat kan veel beter. en zeker niet meer van deze tijd. visualiserende weergaven zou veel beter overkomen en meer begrijpbaard zijn voor de meeste mensen.

De prestaties zijn voor mijn doeleinde goed genoeg. Ik haal met SPI enabled gewoon mijn download snelheid van 150Mb/s. verder heb ik geen testen gedaan maar ik heb ook geen problemen ondervonden.

Met een paar dagen gebruik is deze router nog niet vast gelopen dus over de betrouwbaarheid en stabiliteit kan ik nog niks zegen.

Wat verder nog leuk is om te vermelden:
-USB aansluiting waar op je een printer of een USB HD/Stick kan aansluiten en deze sharen op je netwerk.
-een app voor je tablet en/of je telefoon om op afstand basic instellingen kan veranderen van je router. ook kan je een client remote afsluiten van je netwerk.

Heb jij ook een D-Link Cloud Gigabit Router N600 (DIR-826L)?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.