Specificaties 23,6" @ 1920x1080 (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Iiyama B2481HS-1 Zwart Review

mrmvergeer 28 september 2013, 834 views

Iiyama B2481HS-1 Zwart

Pluspunten

• prijs
  • design
  • flexibele monitor standaard

Minpunten

• knoppen
  • menustructuur

ik heb deze monitors (twee stuks) nu zo'n 7 maanden en ben erg tevreden (gekocht via Amazon Duitsland). Twee monitors van elk 24 inch bieden een groot werkblad. De relatief smalle randen maken de overgang tussen de twee beeldschermen relatief onopgemerkt.
Let wel op: op de website staat dat de rand 7mm is, maar het beeld zelf heeft ook nog eenb zwart randje van 3 a 4 mm. Bij elkaar opgeteld dus 11mm. Met twee beeldschermen kom je toch nog op een zwarte rand van 22mm. Ik vind dat niet zo erg, en denk dat het bij andere beeldschermen zelfs meer zal zijn.

Ik overweeg een derde beeldscherm te kopen en de schermen dan 90 graden te draaien. De B2481HS-1 heeft namelijk een standaard die dat kan, de B2481HS-1 kan dit niet. Mocht dat niet lekker werken overweeg ik er een Xergo monitor mount te kopen

Wat betreft de bediening van de monitors: met name in het begin als je de beeldschermen aan het configueren bent, is dat alle knoppen aan de achterkant van het beeldscherm zitten. Dat maakt het instellen een stuk lastiger. Sowieso vond ik de menustructuur niet altijd even logisch. Je hoeft het gelukkig maar één keer te doen, maar toch.
Anderzijds, omdat de knoppen aan de achterkant zitten is de voorkant erg mooi, strak met relatief smalle randen.

Heb jij ook een Iiyama B2481HS-1 Zwart?

Voor een monitor mist er nog best wel wat in deze review. Bediening is eigenlijk het MINST interessante van een monitor. Hoe staat het met de kleurweergave? Contrast en helderheid in orde? Backlight bleeding?
Ik had deze monitor ook, verschrikkelijke backlightbleeding en zeer slechte kleurweergave. Absolute afrader, voor hetzelfde geld heb je een Dell Ultrasharp.
Ik krijg hoofdpijn van het scherm. Krijg hem ook niet goed ingesteld. Welke settings gebruik jij dan?
Ik heb dezelfde scherm en ik vind dat de standaard helderheid zeer hoog staat. Je krijgt gauw geen echte kleuren. Ik ga vanavond een kleuren schema instellen die je kunt downloaden bij de fabrikant voor deze type scherm. Hopelijk worden de kleuren en dergelijke beter. Dat laat ik dan nog even weten.
Voor de rest is het echt een fijne scherm, dunne bezel, genoeg aansluitmogelijkheden en sound.