Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart) Review

I Am Weasel 26 september 2013, 730 views

Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart)

Pluspunten

• De preciesie,onovertroffen!
  • Zwaar aanpasbaar in functietoewijzing.
  • Kleurenpalet duimknoppenpaneel is mooi.
  • Profielen ofwel lokaal ofwel in muis op te slaan.

Minpunten

• Groot
  • Duimknoppen te klikken te licht
  • Scrollknop klikt te zwaar als je hem indrukt,ook nog eens met veel geluid.

Nadat ik de zoveelste Razer Naga heb versleten (welke ook een MMO muis is) heb ik besloten om deze eens te proberen.

De g600 is sowieso te lomp voor me. Je hebt praktisch heel je hand nodig om te muis te kunnen bedienen.
Dit veroorzaakt dan ook in games, wanneer je op spannende momenten wat met je hand knijpt...de duimknopjes veel te makkelijk per ongeluk worden ingeduwd. Iets waar ik met de Naga nog nooit last van heb gehad.
Tijdens gewoon gebruik is dit niet aan de orde.
Ook de derde muisknop die als G-knop functioneert wordt te makkelijk onbedoeld ingeduwd, omdat je middelvinger soms verdwaalt. Tussen de rechtermuisknop en G-knop had wel ribbeltje mogen zitten,of een profiel op de G knop zelf...puur ter herkenning van waar je zit met je vingers. Dat kan nog onwennigheid zijn van mezelf.
Als je jezelf aan kan leren om met je ringvinger op de G-knop te blijven en deze zo te bedienen kun je hier enorm voordeel mee behalen,omdat je zo van dubbele functies kunt genieten op al je knoppen. Dan heb je 40 functies onder je rechterhand, in totaal...als ik het goed heb.
Het toetsenpaneel dat volledig aanpasbaar is qua functies en kleur is wel een eyecatcher.
Met de software kies je volledig zelf je gewenste kleur, gevoeligheid, en toewijzing van functies aan je knoppen.

Edit:
Ik probeer het ding helemaal onder de knie te krijgen maar vandaag vond ik wel uit dat de g20 knop van het duimpaneel niet goed werkte. Je moet er veel harder op duwen dan op de rest van de knoppen dus deze muis gaat lekker retour.

edit:
Ben nu al 2 mnd bezig mijn geld terug te krijgen, kl* service van Logitech zeg!

Heb jij ook een Logitech G600 MMO Gaming Mouse (Zwart)?