Epson Stylus CX3200 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB) Review

Jorcee 19 september 2008, laatste update op 19 september 2008, 2.843 views

Epson Stylus CX3200 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB)

Pluspunten

• Alles in n
  • Makkelijk menu
  • Goede driver ondersteuning
  • Goed werkende scanner

Minpunten

• Groot en lomp
  • Ziet er niet mooi uit
  • Voor de rest heb ik (nog) niets gevonden.

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 4
Afdrukkwaliteit Score: 3
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 3
Deze printer/scanner/kopieerapparaat combinatie heb ik al enkele jaren in mijn bezit en werkt nu nog steeds super goed! Hij wordt gemiddeld 4 5 keer in de week gebruikt, en is zelfs al meerdere keren van de kast afgevallen.

Doordat deze printer ergens uit 2004/2005 stamt, heeft het gn cardreader,kleuren LCD scherm ofzo. Het apparte aan deze printer was destijds dat het een scanner en printer in elkaar is; daarom heb ik hem toen ook gekocht. Ik had hem gekocht bij de Duitse Mediamarkt voor +/- 100,- .

Over de printer
Deze printer heeft een normale "stroom aansluiting"(die wat ook achter op je PC zit) en en firewire aansluiting , maar door de bijgeleverde adapter kon ik hem op USB zetten. Het heeft een monochome LCD scherm, zodat je dus wel kunt zien wt je doet. De scanunit is ook goed beveiligd, en je kan "de lamp binnenin" vast zetten als je de printer vervoerd.De handleiding is ook heel goed uitgewerkt, en je krijgt bij de aankoop gelukkig ook een Nederlandstalige "frontplate" (die je over de knopjes en het klein LCD schermpje plakt) op de frontplate staan de volgende woorden/opdrachten
Aan: Die is natuurlijk voor het aan/uit zetten
Scan: Voor als je snel wilt scannen, zonder eerst op de PC van alles in te stellen.
Herroep: Je kan (als je wil) binnen 3sec. iets nog een keer laten uitprinten. (handig ;) )
Reset: Deze knop heb ik eerlijk gezegd nog nooit hoeven te gebruiken, en weet ik dus ook niet waar 'ie voor is :P
Stop: Voor nog snel een opdracht te annuleren.

Verder zitten er nog twee toetsen op waar deze tekens "ingedrukt zijn" < > Die zijn voor het bedienen van het menu (dat is ook lekker duidelijk)

En er zijn nog 2 knopjes + en - . Die zijn voor in te stellen hoeveel kopien je bijv. wilt, of het contrast en meer. Zie ze als een aanvulling op de menu knoppen.

Met de drivers zit het ook helemaal goed. Op de bijgeleverde CD zitten de drivers voor XP en lager. En vista herkent de printer goed, en installeert zelf de benodigde drivers (voor de scanner en de printer) In Ubuntu deed helaas alleen de printer het. De scanner vond Ubuntu niet :(

De printer is wel (in mijn ogen) een beetje groot, en ziet er best lomp uit... Maar ik vind hem vrij snel printen.

Voor de rest ben ik wel tevreden over deze printer, en als je er nu nog aan zou kunnen komen op n of andere manier; raad ik je zeker aan om hem te kopen.

Heb jij ook een Epson Stylus CX3200 (Kleur, Print & Scan & Copy, A4, USB)?