Specificaties 25,5" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2693HM Zwart Review

World Citizen 22 september 2008, 1.585 views

Samsung Syncmaster 2693HM Zwart

Pluspunten

• Goed beeld
  • interface (qua design)
  • Verstelbaarheid
  • Connectors

Minpunten

• Geen Auto Shut Down
  • Backlite bleeding bij geen signaal
  • Kabel managment
  • Benodigde videokaart

Het beeld. Ik wil hier geen woorden aan vuil maken. Ik heb er echt niet super veel verstand van, maar het werkt top. Als ik 10 schermen op een rij zet.. zou ik de mijne bij de top 3 plaatsen. Ofwel ik zie vaker slechter dan beter.

De aan en uit knop heb ik geen last van. Ik vind het er beter uit zien dan een echte hardware matige knop... je moet wel ff wennen aan het feit dat het een touch knop is. Maar ik zie het probleem zelf niet

In verhouding tot andere schermen vind ik het verstellen van het scherm, hoogte en draaien ed... super smooth gaan. geen hakkelde bewegingen dus.

Iemand in een andere review geeft als negatief kenmerk.. het aantal aansluitingen. Nou ik moet nog het scherm vinden wat net zo duur is, met de zelfde hoeveelheid aansluitingen. De gemiddelde andere monitor heeft of VGA+DVI of DVI+HDMI en niet VGA+DVI+HDMI . Daar ben ik dus ook tevreden over.

Het enigste wat mij opvalt is dat als het scherm geen ingang signaal heeft, dan heb je veel backlite bleeding... bv als je pc uit staat maar je monitor niet. Als je wel een signaal op je scherm zet heb je hier Geen (GEEN) last van.

Ik kan geen "auto shut down" functie vinden, zodat het scherm zichzelf uitschakelt wanneer er geen signaal op staat. dit is minder... maar ook weer goed. Ik zet nu alteid mijn scherm helemaal uit.. wat natuurlijk gunstig is voor de levensduur.

Tevens kun je kabels niet echt weg werken. De kabels gaan echt in de monitor, dus niet in de voet. Hierdoor zie je altijd kabels hangen. Ik zelf heb een clip met dubbelzijdige tape aan de achterkant op de poot gedaan, om daar de kabels doorheen te voeren. Probleem opgelost.

Ik heb trouwens wel een andere videokaart gekocht . De 8800GTS 320mb trok het niet... Dus het is een 9800GTX 512mb geworden. Dit gaat perfect

Ik heb geen last van stof... nou kan dat ook komen omdat er laminaat ligt, en ik verder geen stofe items op mijn kamer heb.... Tsja hoog glans zwart is altijd wel gevoelig... dus dat weet je als je het koopt.

HEEEL GROOOT NADEEEL!!!!!!!!!!!!!!!
lanparty's :) sjouwen... pff wat een ellende... :)

• ASUS 9800GTX
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2693HM Zwart?

Je geeft aan dat de 8800GTS het niet trok? Ik neem aan dat hij gewone 2d applicaties wel trok? Maar het gamen niet, kun je daar misschien wat over vertellen?
Ja zeker weten, maar bv COD4 niet... NU kan dat wel op vrijwel de hoogste instellingen.
Waarom heb je voor de 2693 genomen en niet de 2493?
Qua resolutie en andere hardware spec zie ik zo geen verschil.
Ik zit zelf nl. te denken aan de 2493HM, maar als deze toch meerwaarde heeft!
Die stond in de winkel, en kreeg ik met 50 Euro korting mee. Ik was initieel op zoek naar een 24" ... ivm 1900X resoluties. maar dit vond ik natuurlijk geen probleem

[Reactie gewijzigd door World Citizen op 23 september 2008 08:29]

Misschien omdat de 26" groter is dan de 24", ik bedoel, een 20" widescreen kan op 1680x1050, een 22" widescreen ook maar op een 22" is de resolutie gewoon wat prettiger voor de ogen, voor deze reden zou ik de 26" ook nemen ipv 24".

Decon Frost, is het mogelijk wat foto's te schieten van de monitor?

[Reactie gewijzigd door GranCanaria op 23 september 2008 07:36]

Ja zeker, ik ben net mijn nieuwe bureau aan het inrichten... en dan schiet ik wat foto's