Point of View Keyboard Folder for 7" Tablet (TAB-ACC-20) Review

Weapon S 21 september 2013, laatste update op 20 februari 2015, 108 views

Point of View Keyboard Folder for 7" Tablet (TAB-ACC-20)

Dit toetsenbord-hoesje is duidelijk een budgetproduct waar niet veel aandacht aan is besteed. Verwacht niet veel nut als hoesje, maar wel een aardig mobiel toetsenbordje met standaard.

Pluspunten

• Compact
  • Hebbedingetje / exotisch
  • Niet duur
  • Pauper maar stevig

Minpunten

• Stekker en draadjes passen niet in een dicht hoesje
  • Tablet kan eruit vallen
  • Biedt niet meer schokbescherming dan de allergoedkoopste hoesjes
  • Android en haar apps zijn niet gemaakt voor een keyboard
  • Toetsenbordindeling doet concessies voor ruimte
  • Hij zal op een gegeven moment niet meer kunnen sluiten.

offtopic:
Onder de review staat er een afbeelding van de toetsenbordindeling.

Bij een tablet hoort een hoesje. Dat kost al gauw zo'n 15. Voor een beetje meer zou kan je er een toetsenbord bij krijgen, met dit product van Point of View. Dat klinkt als een koopje. Natuurlijk is het product eigenlijk gemaakt voor de 7 inch tablets van de producent zelf, maar hij past in zekere mate ook op andere 7 inch tablets. Dat mag je lezen als: hij past bijna nergens op.
Het is eigenlijk een soort boekje waar je je tablet in kan vouwen. De buitenkant is een goedkoop soort zacht plastic met een organisch patroon, en het merklogo er in gestanst. Binnenin zit vermoedelijk karton en het geheel wordt bij elkaar gehouden door niet al te fijn kunstof draad. Aan de buitenkant zit een lipje om het te sluiten, en een uitklappootje. Beide kan je vastzetten met een magneetje dat goede sluiting biedt, maar makkelijk open gaat. Het magneetje zal uiteindelijk gaan dwalen onder de huid van dit hoesje. Bij mij hield hij het ongeveer een jaar vol.
Het tablet maak je vast door hem tussen drie plastic houdertjes te klemmen. Het tablet breng je aan door hem er zijwaarts tussen te schuiven. Er zitten twee vaste houdertjes onderaan. Bovenaan zit een plastic houdertje dat naar boven geschoven kan worden, en dat naar beneden wordt gehouden door een plastic veer aan de binnenkant.
De eerste keer schoof ik er een vrij grote tablet van Yarvik tussen. Toen was de plastic veer zo stug, dat ik de bovenste houder verboog in plaats van verschoof. (Er was weinig reden om te vermoeden dat hij kon schuiven.) Die tablet zat goed vastgeklemd.
BIj het erin schuiven moet je goed opletten dat je geen knoppen op de zijkant van je tablet indrukt (of beter gezegd: ingedrukt houdt). Bij sommige modellen zal het misschien onmogelijk zijn om knoppen te omzeilen tijdens deze actie.
De aansluiting aan het tablet vindt plaats door middel van een USB-stekker. Het overschot aan USB-kabel zit onder een lus gestopt. Er worden aansluitstukjes meegeleverd om het ook aan te sluiten op USB-micro B en USB-mini B. De USB stekker past niet samen met een tablet in het hoesje. Dit is zeker het geval, als je een aansluitstukje nodig heb.
Er wordt ook een stylus meegeleverd. Deze kan je gerust negeren. De bovenkant is zo zacht, dat hij blijft haken hoe weinig druk je er ook op uitoefent. Vermoedelijk is de tweede lus, naast die voor de USB-kabel, bedoeld om de stylus in mee te nemen. De lus was bij mij echter te strak om het pennetje direct in te steken; en als je alleen de clip van de stylus door de lus steekt, gaat de hoes niet dicht met een tablet erin.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet voorzichtig ben met mijn spullen. Maar dat is een goede toets voor wat je kan verwachten van dit product. Na een jaar van mijn zware onvoorzichtige gebruik gaat hij niet meer dicht, doordat het magneetje is verschoven.Ik denk dat dit magneetje bij iedereen zal losraken, al is het later. Er zitten geen breuken, deuken, of enge knikken in. Het USB-kabeltje begint te lijden aan haperende signalen, maar is nog goed bruikbaar. Ik heb weleens kabeltjes sneller weten te mollen.
Nu over het toetsenbord. In principe is het een goed toetsenbord. De knoppen voelen goed aan, zelfs na een jaar. Er mist alleen een ctrl-toets aan de rechterkant, wat het heel lastig maakt om ctrl-end of ctrl-home in te drukken. De toetsenbordindeling is voor de rest wel aardig. Natuurlijk is het even wennen aan sommige plaatsingen, maar dat is vaker bij eigenaardige toetsenborden. En dit toetsenbord heeft een reden om eigenaardig te zijn: zijn compactheid.
De Zzz knop heb ik nooit zien werken. Je zal van veel toetsen merken dat er geen Android app is die ze gebruikt. Met name in browsers zal je tab en F6 functionaliteit missen. Een groter bezwaar op dit punt is dat veel apps niet het schermtoetsenbord kunnen verbergen, wanneer er tekst moet worden ingevoerd. Dat doet afbreuk aan een van de grootse voordelen van een apart toetsenbord.
Al met al een aardig mobiel toetsenbordje. Ik heb uiteindelijk een apart hoesje gekocht, omdat dit Point-of-Viewproduct geen bescherming biedt tegen eventueel vocht aan de zijkant, en er een mogelijkheid bestaat dat je tablet er zijwaarts uit glijdt. De functie als bescherming is onvoldoende voor mij en ik vind hem niet goed geprijsd voor enkel het toetsenbord. Toch gebruik ik hem nog steeds als mobiel toetsenbordje, en staan mensen er nog steeds van te kijken. (Sssst, alleen wij hoeven te weten hoe slecht ie is.)

Heb jij ook een Point of View Keyboard Folder for 7" Tablet (TAB-ACC-20)?