Specificaties 7" (1920x1200), Android 6.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart Review

EndlessWaltz 20 september 2013, 3.983 views

Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart

Pluspunten

• De N7 2013 heeft dezelfde resolutie als mijn Dell IPS monitor 1920x1200 en een hogere DPI, dus je kunt stellen dat ik héél tevreden ben met dit scherm. Het is een groot verschil met de N7 2012 model. De SOC heeft ook een wifi radio die 5 Ghz is dus een verdubbeling van bandbreedte van 2.4 Ghz. Youtube filmpjes hoeven zo nooit te bufferen. Boven in de slaapkamer zet ik hem wel soms op 2.4 Ghz vanwege het verbeterde bereik.
  • De tablet ligt goed in de hand, de eerste twee dagen was hij ontzettend glad aanvoelend, zo glad zelfs dat hij in met één hand langzaam uit mijn hand glibberde, maar door gebruik is de gladheid weg en doet hij dat niet meer. Tijdens de Tweakers resensie hadden ze gezegd dat de front camera asymmetrisch was geplaatst als negatief punt, maar ik ervaar dat juist als iets positiefs vanwege het feit dat je in één keer kunt zien hoe je de tablet moet vasthouden. Het is een visuele clue hoe hij in portrait mode vastgehouden hoort te worden. De kleurweergave is spot on. Nooit teveel contrast en de zwartweergave is perfect. Zwarte balken tijden een 16x9 filmpje zien er super zwart uit. Ik heb de helderheid van een device nog nooit zo hoog gezien als deze tablet. Wanneer je meer dan een centimeter van donkerste weergave naar rechts schuif; helderheid dus, dan is dat al een wereld van verschil. De accuduur is ook flikt verbeterd, dit terwijl het gewicht iets omlaag is gegaan t.o.v. de vorige N7.

Minpunten

• De putjes op de achterkant zoals bij de N7 2012 had van mij mogen blijven.
  • Het zou een grote verbetering zijn als de uit elkaar staande stereo speakers aan de voorkant zou zijn, alleen ik weet niet of dat mogelijk is met een volledige glazen voorkant.

Dit is imo de beste tablet tot nu toe. Ik had hiervoor de N7 2012, had die verkocht en een paar maanden later kwam deze uit en die moest ik hebben. Tot nu toe ben ik dik tevreden. Op alle punten is hij verbeterd, het enigste wat ik ben tegengekomen is dat er wat haperingen zijn door de CPU. Vrijwel dezelfde CPU/SOC wordt gebruikt op mijn HTC One en die toont helemaal geen haperingen. Ik had deze gekocht op bol.com voor ¤216.99. Op dit moment is er geen betere tablet, dus als je in de markt bent voor een nieuwe tablet. Koop deze en je zult dik tevreden zijn.

Heb jij ook een Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart?

Je hebt je review nu vrijwel geheel ingevuld bij de scorekaart. Je review zou van grotere toegevoegde waarde zijn wanneer je dit deel gewoon in de review zet en de scorekaart voor een beknopte samenvatting houd.

Het werkt natuurlijk twee kanten op. Met een paar alinea's kom je al een eind en is de kans groter dat mensen het ook helemaal lezen. En aan de andere kant heb jij er dan ook profijt van dat je review niet voor niets is geweest!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes! :)
De frequentie van de wlan verbinding (GHz) heeft geen relatie met de bandbreedte van de verbinding. Dat het op 5Ghz sneller gaat heeft mogelijk te maken met het feit dat het op de 5Ghz band minder druk is en dat je wlan acces point minder hoeft te concurreren met andere acces points die op het zelfde kanaal uitzenden op de drukke 2.4Ghz band. Hierdoor is de verbinding snelheid en de doorvoer snelheid veelal hoger.
Heb jij geen last van ruis bij wat lager volume ?