Specificaties 500W (80 Plus), semi-modulair - Bekijk alle specificaties

OCZ ModXStream Pro 500W Review

DylanSan 17 september 2013, laatste update op 12 juni 2016, 571 views

OCZ ModXStream Pro 500W

3 jaar geleden, en nog steeds in gebruik! Mooie voeding voor de toen 50 euro :) Jammer genoeg is hij nu niet meer verkrijgbaar :/

Pluspunten

• Reliable
  • Stevig
  • Semi-Modulair

Minpunten

• Alleen 80+ (geen bronze of iets)

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 4
Uitrusting Score: 5
Koelvermogen Score: 5
Het is al 3 jaar geleden dat ik mijn eerste computer in elkaar had gezet, met dit als mijn aller eerste voeding. Tot heden gebruik ik hem nog steed, en heeft vrijwel elk onderdeel in mijn PC een upgrade gezien, behalve deze PSU.

Dit bewijst alleen maar dat de 50 euro die ik toen had besteed het absoluut waard was.

Jammer genoeg moet ik er binnenkort afscheid van nemen, dit is omdat 500w in mijn geval niet genoeg zal zijn. Ik zit nu net op het randje met een I7 4790k en een GTX970, en natuurlijk zal ik altijd willen blijven upgraden.

Zal ik hem weggooien na mijn upgrade? Absoluut niet, ik zou het altijd nog kunnen hergebruiken, of misschien zelfs verkopen. Wie wil nou geen 500w semi-modulaire voeding voor een 10tje, amirite :+

Heb jij ook een OCZ ModXStream Pro 500W?

Hoe is zwaar een minpunt?
De vuistregel van een voeding is, dat hoe zwaarder de voeding, hoe groter de heatsinks en beter de componenten zijn. Dit gaat niet altijd op natuurlijk, maar je merkt vaak wel dat van die simpele flutvoedinkjes ook bijna niets wegen, terwijl de meeste high-end dingen behoorlijk aan het gewicht zijn.

Dus ik ben benieuwd waarom je het een minpunt vind.
Het Ligt er natuurlijk aan wat jij met jouw computer wilt doen.
Ik vind het een minpunt omdat ik mijn computer zeker eens per dag verplaats, (Ik heb een Zolderkamer, Dat wil zeggen dat ik Een klein trappetje af moet)
Het Ligt er natuurlijk aan wat jij met jouw computer wilt doen.
Vreemd argument.
Het lijkt me dat je een fatsoenlijke stevige PSU verkiest boven eentje die dan een paar 100 gram lichter is, maar daarmee kwalitatief gewoon veel minder is.
Wat ik me aanvraag bij deze review is ,dat 1 van de pluspunten van de voeding volgens jou is ,dat hij stil is. Maar als ik dan bij de sterren kijk, krijgt hij net een voldoende voor de geluidsproductie. Is hij nu stil of is hij niet echt stil, maar ook niet luidruchtig?
Met stil bedoel ik dat hij niet luidruchtig is, Natuurlijk is hij niet helemaal stil Als dat zo zou zijn zou ik mijn zorgen moeten maken :/
En van welk niveau vond je je feedback?
Reviewer geeft in zijn profiel aan Havo opleiding, vandaar mijn feedback.

Ik zit nog steeds met ongeloof naar het taalgebruik te staren, dit kan je geen review noemen.
En dat wil zeggen?
Ik ben het met je eens dat de spelling om te huilen is (met name de hoofdletters) maar daar hoef je niet iemand op af te rekenen.
En de inhoud ?

ik wil niemand ergens op afrekenen, dit kan je toch geen review noemen.

[Reactie gewijzigd door OPELOPA op 17 september 2013 23:43]

Ik zeg ook niet dat dit een goede review is?
Ik vind, dat je niet kunt weten of persoon dyslectisch is oid.

En dat andere tweakers zoals wij nou eenmaal beter weten hoe een review in elkaar steekt, wil niet zeggen dat iedere persoon dit kan, ik vind het al heel wat dat een 14 jarige aan wat anders dan PS3 en nonsense noscopes denkt...

Ik zeg dat ik deze review niet goed vind, integendeel, hij is onder het gemiddelde, maar ik heb slechter gezien, ook qua spelling e.d.
Ik beweer niet dat je zegt dat dit een goede review is.
Ik beweer niet te weten hoe een review in elkaar steekt.
ik weet niet of persoon dyslectisch is.

ik geef mijn mening, ik vind dit geen review.

kijk naar de beoordeling.
Ik zit in de 3rde, Het spijt me als je dit niks vindt, Maarja, Niemand heeft mij gevraagd dit te schrijfen.