LG BH10LS38 Zwart Review

Nactive 15 september 2013, 499 views

LG BH10LS38 Zwart

Pluspunten

• Hij doet wat hij moet doen
  • stil

Minpunten

• Veel leesfouten
  • Licentie kosten

Media-foutgevoeligheid Score: 3
Schrijfsnelheid Score: 4
Leessnelheid Score: 4
Ik heb deze LG BH10LS38 Zwart nu bijna een half jaar. Ik heb hem voornamelijk gekocht zodat ik in de videothake blu-rays kan huren en niet alleen dvds.

Over het algemeen werkt deze blue-ray speler goed (het moet ook niet veel kunnen). Ik ondervind toch twee problemen die (niet helemaal door deze drive komen) maar wel interessant zijn als je een blu-ray drive wilt aanschaffen.

Lees fouten
Ik herinner mij nog dat als ik 10 jaar geleden DVDs ging huren die niet altijd deftig afspeelde, door krassen of vuil op de DVD. Nu is dit niet meer met DVDs maar is dit probleem er wel bij blu-rays.
Ik weet dus niet of het de speler is die zeer gevoelig is voor vuil of het een algemeen probleem is, maar tegenwoordig maak ik eerst de blu-ray proper voor hem in de blu-ray speler te stoppen. Anders heb ik 1 op 2 keer leesfouten.

Licentie kosten
Het grootste probleem is dat het niet is omdat je een blu-ray drive hebt dat je blu-rays films mag afspelen op je computer. De licentie kost hiervoor zit in de software (de videospeler).
Nu hebben alle opensource videospeler geen geld (en willen er geen aan geven) om deze licentie kosten te betalen (f,e, VLC, http://tweakers.net/nieuw...steunen-in-frankrijk.html) waardoor je dus uiteindelijk of een videoplayer van +- 50 euro moet kopen of een oplossing ergens in de grijze zone moet zoeken.

Heb jij ook een LG BH10LS38 Zwart?