Acer TravelMate 4001WLMi (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home) Review

Meekoh 11 mei 2005, 582 views

Acer TravelMate 4001WLMi (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Pluspunten

• prijs
  • goede prestaties
  • niet zwaar
  • goede accu

Minpunten

• word warm onder je rechterhand (is waarschijnlijk de GPU)
  • standaard xp Home
  • Missing Keys

Ik heb deze laptop nu al een half jaartje, toen was hij nog heeeel nieuw :P
Maargoed, ik ben zeer te spreken over deze laptop, je krijgt een goede kwaliteit voor je geld.

Aan het uiterlijk is niks mis mee, soms voelt hij wat plastic aan en denk je dat bepaalde delen van het paneel wel heel erg kunnen buigen, maar blijkbaar is het bestand tegen de buigingen. Ik heb net als de vorige revieuwer problemen met missing keys...ik heb er al met Acer contact over gehad, maar zijn hebben er dus nog geen oplossing voor.

De processor lijkt langzaam maar de prestaties zijn echter geweldig, ik speel er de nieuwste games op en die draaien vloeiend, dit mede dankzij de radeon 9700 en 512 MB geheugen. Tot nu toe wilde alleen colin mcRae rally 2005 wilde niet werken op deze mobile 3D chip. Maar verder werkt alles uitstekend. Ik programmeer ook op deze laptop en dat vergt toch wel aardig wat rekenkracht, maar zelfs dat werkt perfect op deze laptop. Draadloos internet is geen probleemIk heb op bepaalde plaatsen zelfs beter berijk dan mijn studiegenoten! :)
Wat betreft geluidsproductie van deze laptop is die vrij laag, natuurlijk maakt hij wel geluid, maar dat is op een acceptabel niveau. De accu gaat echt heel lang mee, zelfs als je er 3d games mee speelt!

Het softwarepakket wat bijgeverd werd heb ik er voor een groot deel weer afgehaald, gewoon omdat ik niet een grote fan ben van Norton en een aantal andere programma's die worden bijgeleverd. Wat ik wel netjes vind van acer is dat je gewoon een originele windows XP cd krijgt meegeleverd en een driver cd. Dit vind ik persoonlijk wat prettiger dan zo'n recovery-cd.

Al met al is het dus een hele fijne laptop!

Heb jij ook een Acer TravelMate 4001WLMi (P-M 715; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)?