Trust eLight LED Illuminated Keyboard (Qwerty US) Review

Djesse8999 14 september 2013, 1.682 views

Trust eLight LED Illuminated Keyboard (Qwerty US)

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Lichtjes
  • Typt lekker

Minpunten

• Backspace is maar 1 toets lang

Trust logo

Ik had de tweakers cadeaubon van 50 euro gewonnen, Daarme heb ik dit toetsenbord gekocht voor mijn laptop.

vormgeving

Het toetsenbord heeft laptoptoetsen, De toetsen hebben een lichtdoorlatende letter waaronder een ledje zit, Deze ledjes kan je in 3 verschillende kleuren zetten: Groen, Donkerblauw, Groenblauw.

De backspace toets is wel 1 ipv 2 toetsen lang, DIt is even wennen.

Backspace

Voor de prijs is het een geweldig toetsenbord, Ik heb hem net binnen dus het kan nog veranderen, Als dat zo is update ik de review.

(bouw) kwaliteit

Het toetsenbord is wel een beetje licht, Het voelt wel stevig aan, De toetsen wiebelen niet ofzo, De Ledverlichting is ook wel mooi, Niet te zwak niet te licht

functionaliteit

Het toetsenbord werkt goed en typt lekker. Ook heb je de FN toets, Deze kan je gebruiken om een mediaspeler te regelen, Om je browser te openen en om je mail te openen.

FN+F1 = Volume -
FN+F6 = Stop
FN+F7 = Vooruitspoelen
FN+F8 = Mediaspeler openen
FN+F9 = Homepage openen
FN+F10 = Mail Programma openen ( Weet nog niet of ik deze ook op Gmail kan instellen )

FUNCTIE
FN

Een heel goed toetsenbord voor een lage prijs. Je kan tussen de 3 kleuren schakelen met de scroll lock toets, Ik had liever gezien dat het RGB ledjes waren en niet Groen, Blauw en Blauwgroen ledjes, Dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

Let wel op, Het toetsenbord heeft wel laptoptoetsen en een kleine backspace, Sommige mensenhouden hier niet van.

Heb jij ook een Trust eLight LED Illuminated Keyboard (Qwerty US)?

Opmerkingen zijn welkom, Als ik een 0 in een +1 kan veranderen ga ik dat doen!
Prima review , zojuist eentje bestelt na aanleiding van deze review.
Normaal gesproken niet zo'n fan van 't merk Trust.
Maar 't alternatief van Logitech is gelijk 40 euro duurder, dus dit lijk me een relatief goed toetstenbord voor een lage prijs.

[Reactie gewijzigd door Spacetraveler op 20 oktober 2013 19:37]

Het is ook een prima toetsenbord voor het geld, Ik ben normaal ook niet zo een fan van Trust, Omdat ik een bon had gewonnen die ik bij MyCom kon besteden had ik deze besteld, Het was namelijk bijna het enigste toetsenbord voor de prijs.

Heb hem nu een tijdje, Enigste waar ik aan moest wennen waren de backspace en de \ knop.

Dat zat namelijk zo
[\][<-]
Normaal zit het zo
[+][<-]
Daar maak ik nog wel wat foutjes mee maar voor de rest prima toetsenbord.
Ik heb me dit toetsenbord vandaag aangekocht voor ¤29,98

Ik heb het in de MediaMarkt gekocht omdat via de internetwinkels het bijna allemaal QWERTY versies zijn, ofwel zijn het toch AZERTY maar met de verzendingskosten enzo erbij opgeteld komt het te duur uit...
De backspace toets is wel 2 toetsenlang wat wel handig is omdat ik dit zo gewoon was.
Er zijn inderdaad 3 kleuren te kiezen. Groen, Blauw, Paars
Voorlopig geen minpunten gevonden.
Vandaag ook eentje aangeschaft. Bij mij zit de backslash op de juiste plaats (boven de PLATTE enter) en de de linkershift heeft een normale (dubbele) grootte, net als de backspace.
Bewust voor deze versie gekozen, omdat ik niet kon wennen aan de layout van de Logitech Illuminated Keyboard (die ook nog eens ¤40,- duurder is).
Er lijken dus meerder layouts in omloop te zijn. De mijne heb ik gekocht bij Mycom (de winkel, zodat ik van tevoren kon checken of hij de juiste layout had).
Ik gebruik dit toetsenbord ook naar álle tevredenheid. Heb 'm ergens begin 2011 gekocht en nu, drie jaar later, begint ie pas slijtage te vertonen. D.w.z, na iedere dag volledig gebruikt te hebben voor werkzaamheden, maar ook gaming, zijn de A/S/D-toetsen veranderd in half-afgestorven transparante toetsen.

Maar hij doet het nog superdepuper. Zit wel eens te denken aan een ander toetsenbord, zo ben ik ontzettend gecharmeerd van de G15 v2, maar het hoeft in principe niet. Wat een ontzettend degelijk product van Trust. Had ik nooit verwacht. Wilde toentertijd niet meer dan 30 euro uitgeven, omdat mijn toenmalige toetsenbord in reparatie was, en 't moest illuminated zijn. Toen mijn andere tobo uit reparatie kwam, heb ik die bij de HTPC gezet en deze Trust bij mijn gamePC gehouden.

Top product van Trust, had écht niet verwacht dat Trust ook goede duurzame producten kon maken.
Dat had ik ook niet verwacht, mijn eerdere ervaringen met trust zijn ook niet zo positef, dit toetsenbord bewijst het tegendeel wel.

Bij mij zijn er 2 toetsen afgevallen (kan ik er wel weer op klikken) maar voor de rest doet ie het prima.
Ah, dat heb ik nog niet meegemaakt.
Maar inderdaad, een superapparaat.