Logitech ClearChat Wireless Review

EN-IS 15 september 2008, laatste update op 23 mei 2011, 1.237 views

Logitech ClearChat Wireless

Pluspunten

• WIRELESS!!!
  • Geluidskwaliteit
  • Afstand wireless verbinding (4 muren er tussen, langer afstand als 10 meter en het werkte nog steeds )
  • Afwerking headset (kwaliteit)
  • Microfoon dat op mute gaat wanneer het vertikaal staat

Minpunten

• Oordopjes die niet altijd even fijn zitten
  • Afwerking headset (kwaliteit) - zij knopjes

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Allereerst, ik ben niet zo'n goede reviewer. Dus ik zal voornamelijk proberen uit te leggen waarom ik voor deze draadloos headset heb gekozen en wat ik ervan vond.

"Ik gebruik mijn headset(s) niet voor VOIP of voor chatten, ik gebruik mijn headset(s) voornamelijk voor Films, TV Series en muziek, dit review is ook van dat oogpunt geschreven."

Vorig jaar, ergens in oktober of november had ik de Logitech Headset Pro gekocht, helaas was er toen nog geen draadloze headsets van Logitech. Dit had ik toen ook al als minpunt genoemd in mijn review voor de Logitech Headset Pro.

Een maand of twee geleden begaf mijn Logitech Headset Pro headset. Voordat ik terug ging naar de winkel, ben ik meteen gaan zoeken naar een nieuwe headset, en wat mij als eerste opviel was deze draadloze headset van Logitech.

Ik ben gek op draadloze spul en al helemaal op Logitech _/-\o_ . Dus mijn keuze was snel gemaakt. Ik leverde mijn defecte headset in (duurde even voordat ik een nieuwe mocht uitkiezen met bijbetaling) en kocht de Logitech ClearChat Wireless.

Mijn eerste indruk was zeer goed, compacte verpakking, duidelijke handleiding en de lader natuurlijk.

Vreemd genoeg hadden ze voor een hele andere aansluiting gekozen op de lader en headset, gezien ik de Dinovo Edge en MX Revolution heb, verwachtte ik hetzelfde soort aansluiting. Vond ik ook niet erg maar had het makkelijker gevonden als het zelfde aansluiting was geweest, omdat ik voor de Dinovo Edge en MX Revolution maar 1 oplader gebruik.

Lader in stopcontact, en hopla, laden maar. Volgens de handleiding had ik ongeveer 4 a 5 uur moeten opladen, dan zou het status lampje op de headset groen moeten branden, dit gebeurde pas na 7 a 8 uur. Niet zo'n groot probleem natuurlijk.

Meteen muziek opgezet, en tja, geluidskwaliteit is goed, en niet meer. Ik heb meteen de volume op max gezet en genoten van het hele album van Royksopp (en maar repeaten :))!

Vond de geluidskwaliteit iets beter als me vorige headset.

In films/tv series was het geluid duidelijker (helder) te horen (getest met Xvid en DVD's), met dvd's klonk het iets beter. In verschillende scene's hoor je links en rechts heel duidelijk, dat is heel mooi vergeleken met het geluid wat uit me reciever en 2 boxen uitkomen.

Ik moet wel even vermelden, als ik voor een aantal uur de headset hebt gebruikt, en dan ineens muziek via me boxen hoor, dan vind ik de kwaliteit van de boxen zeer slecht! :X :)

De draadloze afstand is 10 meter, maar ik heb gemerkt dat als daar 4 muren tussen zit, en dan is ook de afstand 10 meter, dat het niets uitmaakt, blijft verbinding houden, iets verder als 15 meter, en het geluid valt weg, dat hoor je ook meestal.

De microfoon, als die vertikaal staat, is die altijd op mute, doe je het horizontaal, gaat het aan en kun je er gebruik van maken (heb microfoon nog niet getest). Stoere functie.

Kwaliteit is goed, oordopjes zeg maar, zijn van goede kwaliteit, de kussentjes zijn iets kleiner als ik had verwacht, dus ik zit soms echt even de goede positie te zoeken. Soms is het storend, maar niet echt een minpunt.
Ik heb de kwaliteit van de headset ook bij negatief eigenschap gezet, omdat ik toch een wat meer kwalitatief product had verwacht (voor het geld wat je ervoor betaald) en omdat het lijkt alsof de zij knopjes van goedkope plastic materiaal zijn gemaakt.

Zij knopjes werken prima, volume is simpel en snel aan te passen en met 1 klik (grote knop) kun je microfoon en headset op mute zetten. Ik had toch liever gezien dat de volume aan te passen door het te scrollen, ipv bovenste kop is + en onderste knop is -. Zo'n scroll functie had wat meer bij Logitech gepast :)

Beetje lange review geworden maar voor de rest, een hele goede headset! :>

//EDIT 1 - Nu met foto's!
Ik heb onlangs de headset uitvoerig getest. De headset gaat op volume 50 ongeveer 4 tot 5 a 6 uur mee, dus voor een normaal gebruik, VOIP en dergelijke toestanden kan dat al snel oplopen tot een aantal dagen (denk 2 a 3 en max 4 a 5 dagen). Op volume tussen de 50 en 100 (max) gaat de headset ongeveer 3 a 5 uur mee (hierbij afstand van max 5 meter meegenomen).

De headset is voor een aantal uren (2 a 3) zonder problemen te dragen, na die 2 a 3 uur, begonnen mijn oren pijn te doen, zoals ik het hierboven vermeldde, ik vond de oordingetjes wat aan de kleine kant, maar volgens mij is hetzelfde grootte als me vorige headset (en ik heb geen grote oren of flaporen :))!

• Dinovo Edge
  • MX Revolution
  • HP MediaCenter
  • Windows 7

Heb jij ook een Logitech ClearChat Wireless?

Tip om je review te verbeteren zonder dat het echt veel moeite kost:

Gebruik de kopjes die je hebt ingevuld. Dus overal waar je een score voor neer zet(Algemene beoordeling, Features, Weergavequaliteit, etc) en schrijf daar bij waarom jij vind dat hij die punten verdient. Dan word je review een stuk overzichtelijker, leesbaarder en je hebt er zo een paar sterren bij. Veel succes en ga vooral door met reviews schrijven!
Bedankt voor de reactie, ik had daar nog niet aan gedacht.

Ik zal mijn volgende reviews op de manier doen die jij aangeeft. :)
Toch maar eens ff gaan bekijken dat ding als ik je review zo lees. :9~
Hehe, hele fijne headset. Gebruik het vooral s'avonds laat als iedereen aan het slapen is, dan zit ik nog een filmpje te kijken en of muziek aan het luisteren.

Zoals ik het al zei, geluidskwaliteit is goed, kan natuurlijk beter maar daar is deze headset niet voor gemaakt.

Ik hoop dat Logitech binnenkort met een stoere wireless headset komt voor mensen die het voornamelijk willen kopen voor het geluidskwaliteit en niet om er mee te gaan chatten (VOIP/MSN/ETC) :)