Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model) Review

Catch22 12 september 2013, 6.975 views

TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Modbaarheid

Minpunten

• Standaard vrij matig
  • Iets achterhaald inmiddels.

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 3
Deze router gekocht zonder na denken over 5GHz. Maargoed; toch aangeschaft. Initieel viel het WiFi bereik me erg tegen. Maar ik heb dan ook een iPhone5 die echt HEEL slecht is met WiFi.

Toen OpenWRT geinstalleerd en dat zorgde ervoor dat ik tevreden over de router. Je kan namelijk je WiFi power een stuk omhoog gooien, waardoor ik in plaats van matig, goed bereik krijg. Deze modbaarheid is een grote pré voor de router, omdat je meer keuze in configuratie krijgt. Daarbij is TP Link niet heel erg actief meer is met deze router.

WiFi performance vind ik nog steeds niet optimaal. Ik kom niet boven de 30MBit, wat ik ook configureer (Getest op iPad1, iPhone5 en een laptop)

Dus voor een paar tientjes heb je gewoon een goede router. Ik weet niet of ik hem iedereen zou aanraden; hoewel OpenWRT makkelijk te installeren is (kwestie van een paar klikken), heeft misschien niet iedereen daar zin in. En zonder OpenWRT is dit mijns inziens een matige router. Daarbij ontbeert hij de nieuwere technieken en biedt TP-Link inmiddels andere routers aan die deze technieken wel hebben, voor niet heel veel meer geld.

Heb jij ook een TP-Link TL-WR1043ND-450Mbps Wireless N Gigabit Router (NL model)?

hallo,

Ik heb op vooral jouw advies deze router gekocht. Ik weet niet hoe je een Openwrt kunt downloaden. Wil je meer hierover vertellen? In afwachting op je reactie.
Hiervoor lees je je best eens in, in het topic op GoT. Hier een link naar een openwrt build van een mede-tweaker. Zoals je kan lezen in de openings-post van het topic, zijn er verschillende tweakers die openwrt versies voor de 1043ND builden. Ik raad je aan zeker die post eens door te lezen.