Microsoft Windows 2000 Professional (OEM, NL) Review

Cafe Del Mar 11 mei 2005, 469 views

Microsoft Windows 2000 Professional (OEM, NL)

Pluspunten

• superieur netwerkbeleving
  • super stabiel!
  • eenvoudige interface (as usual, maar toch)

Minpunten

• met heel nieuwe configuraties (P4, Athlon) schaalt hij niet door, dan gaat hij niet sneller meer ofzo
  • ik zou de "stop" zetten op 1Ghz en vanaf meer overschakelen op XP

Gebruiksvriendelijkheid Score: 4
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Een hele verademing na de 9x stal, en dat was wel degelijk een stal :(
installeren gaat - net zoals bij XP nu - bijzonder vlot en alles en iedereen ondersteunt 2000. Een hele rist drivers zitten ook on-board wat het "spelen" ten goed komt, kaartje erin, eruit...

waar je bij 9x nog regelmatig een "blue-screen" kreeg, bestaat dat niet meer bij 2000. Ik had het op verschillende (6-tal) pc's draaien, vrijwel continu en echt zeer zelden problemen gehad. Nooit is veel gezegd:), maar ik haalde nog geen 20 vastlopers per jaar op die 6 pc's!

De min specs zijn wat raar, op de site van MS wordt er gezegd min P166, 64M maar ik draai het al 2.5jaar op een P133 48M (muziek afspelen over t netwerk), en dat loopt bijzonder lekker, een 98 machine zou het niet kunnen, omdat de netwerkkaart onder 98 veel minder goed presteerde.

Gigantisch voordeel is het super vlotte netwerk-gebruik, met een minimum aan instellingen (en kennis;)) kan je uw thuisnetwerk leggen en de andere computer ook volledig benaderen (in XP zijn er al geavanceerdere restricties).

• P133 - 48M
  • P166 - 128M
  • P4 1.8Gh - 512M
  • PII350 - 256M
  • AMD 2400+ - 256M
  • PIII 850 - 128M
  • Windows 9x

Heb jij ook een Microsoft Windows 2000 Professional (OEM, NL)?