Specificaties 7" (1920x1200), Android 6.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart Review

stefanxxx511 11 september 2013, laatste update op 16 september 2013, 3.154 views

Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart

Pluspunten

• Snel
  • Android zoals het hoort te zijn
  • Laatste OS updates van Google
  • Geen bloadware
  • Camera achterzeide
  • Draadloos opladen

Minpunten

• Geen SD kaart
  • 4G versie niet in Nederland

Na veel plezier heb ik veel de first gen Nexus 7 gebruikt maar na een jaar begon hij toch traag te worden. Dit vanwege het feit dat Android 4.2.2 geen TRIM had. Na de update van 4.3 verhielp het enigszins. Het schakelen tussen apps verloopt soms nog traag, soms wel 4 seconden wachten. Toen Google de tweede Nexus 7 had aangekondigd, wou ik het een tweede kans geven want ik vind het formaat zeer prettig om één hand vast te houden. vooral vanuit een ligstoel in de tuin te uitzending gemist te kijken.

De reden dat ik graag voor een Nexus device ga, is vanwege het feit dat ik Android het liefst zonder skin van de fabrikant zie. Zonder bloatware en regelmatige updates van het OS. Ik gebruik zelf ook nog de HTC Sensation. met HTC Sense skin. Het is soms verveld dat niet alle functies niet op de zelfde plek zitten, nu heb ik dat deels opgelost met een custom rom.

Eerste indruk/gebruik:
Loopt zeer soepel. opstarten van apps gaat aanzienlijk sneller dan bij zijn voorganger.

Scherm:
Het scherm is erg scherp ik kan geen pixels zien.
De kleurweergave is ook warmer. De eerste Nexus 7 vond ik de kleuren niet echt goed uit de verf komen. Net of veel kleuren het contrast te hoog is. Zie Foto. zo is op de foto te zien dat kleur groen lichter is op de oude Nexus 7 en kleur wit soms te wit en de kleur grijs soms naar mijn idee te dicht tegen het witte aanzit.
Het scherm voelt ook gladder aan dan de vorige. Ook is mij opgevallen dat je vette vingerafdrukken makkelijker van het scherm afkrijgt met een zakdoek wat met de vorige nogal veel drukken weg kreeg.

Uiterlijk/bouwkwaliteit
Het vasthouden in de hand is prettiger vanwege het feit dat hij lichter en smaller is. De achterkant is van een zacht plastic wat voor mij erg lux aanvoelt.
Na mijn idee zit dit apparaat goed in elkaar erg robuust. Mijn vorige Nexus had nogal last het bekende screenlift probleem en de behuizing kraakte als je op lichtjes op de achterkant drukte.

Geluid
De speakers zijn ook een enorme vooruitgang, stereo dat aan weerszijde van de tablet bevinden, waardoor je echt goeie stereo geluid hoort.
Nadeel van de vorige nexus 7 vond ik dat het geluid naar achter gericht stond. En zo niet altijd even duidelijk was. d.m.v. mijn hand gebogen om de speaker te doen weerkaatste het geluid naar voren.

Opslag
Voor mij is het meer dan genoeg, ik krijg die 32 GB niet vol. Ik pluk al mijn content van mijn Synology NAS af of Dropbox ect. Voor sommige mensen kan het te weinig zijn.
Ik kan het standpunt van Google ook wel begrijpen dat er geen SD kaart in kan vanwege diensten als Drive, Dropbox, Skydrive etc.
En vanwege het feit dat sommige mensen niet altijd weten waar hun data precies staat als er wel een sd kaart in zou zitten.

Accu
Ik kan het makkelijk 2 dagen uithouden met de accu met redelijk gebruik. Bij intensief gamen kan je 'm wel aan 't eind van de dag aan de lader leggen.

Heb jij ook een Asus Nexus 7 (2013) WiFi 32GB Zwart?

ik heb hem ook ik vind het een top apparaat
zelden een tablet gezien die zo vloeiend reageerd met een hoog scherm resolutie
op een aantal bekende android foutjes na is het machinetje bijna vlekkeloos