Sennheiser HD 201 (Zwart) Review

regeninholland 11 september 2013, 4.200 views

Sennheiser HD 201 (Zwart)

Sennheiser HD-201 (zwart)

Ik kreeg een computer van mijn ouders, maar daar kan ik niet heel veel mee als ik geen muziek kan luisteren, toch? Ik had aan mijn vader gevraagd of ik een hoofdtelefoon mocht, omdat mijn neefje ook een hoofdtelefoon had en een vrienden ook en omdat ik dan muziek kon luisteren en filmpjes op de computer kon bekijken, enz. Mijn vader vond het goed en we zouden samen een koptelefoon uitzoeken, maar ik had wel een paar voorkeuren en mijn vader had ook wel een paar voorkeuren, in dit lijstje zie je de voorkeuren van mijn vader en ik samen:
- Niet duurder dan 30,- euro.
- Een gesloten klankkast
- een lekkere bass, dus ongeveer minimaal 30Hz als laagste.
Ik heb dus de Sennheiser HD-201 gekocht omdat hij al die voorkeuren heeft. Ik heb de Sennheiser HD-201 nu al ongeveer 1,5 jaar en ik vond het wel tijd voor een review.
De specificaties van de Sennheiser HD-201 ga ik niet laten zien, omdat je dat zelf kan zien bij het kopje specificaties

Inhoud
Ik wil deze review graag overzichtelijk houden en ik laat van te voren zien wat ik in deze review ga laten zien. Hier is de inhoud van wat ik ga laten zien:
- Vormgeving van de Sennheiser HD-201
- De bass weergave van de Sennheiser HD-201.
- De middentonen weergave van de Sennheiser HD-201
- De hoogte weergave van de Sennheiser HD-201.
- Het comfort van de Sennheiser HD-201.
- De kwaliteit van de klankkast.
- De prijs.
Ik zal even een uitleg geven over waarom ik deze onderwerpen heb gekozen: ik vind sommige dingen erg belangrijk voor in deze review, omdat ik die het meest tegen kom of gebruik.
De vormgeving
De Sennheiser HD-201 heeft een gesloten klankkast waardoor de geluiden van buiten de hoofdtelefoon zou moeten dempen. Bij de Sennheiser HD-201 is er een ovale klankkast waardoor ik hem prettiger vind zitten dan een ronde klankkast. Het geluid van buiten de Sennheiser HD-201 is vind ik: prima, als je muziek aan het luisteren bent dan hoor je nog wel de geluiden, maar niet als bijvoorbeeld iemand aan het praten is, want dan hoor je niet de woorden, maar alleen dat hij of zij aan het praten is. Als je in de auto zit dan hoor je het geluid wel van een auto, als die auto veel lawaai maakt. Als je de muziek iets harder zet dan hoor je het niet meer. De Sennheiser HD-201 heeft een plastic afwerking waardoor hij ( als je hem met je handen pakt ) goedkoop aan kan voelen, maar ten eerste is hij goedkoop en ten tweede vergeet je dat al snel als je de Sennheiser HD-201 op hebt. Omdat hij lekker zit en omdat de kwaliteit van het geluid erg goed is. Aan de linkerkant van de Sennheiser HD-201 zitten 3 stipjes, waardoor je kan voelen of hij goed zit, aan de rechterkant van de Sennheiser HD-201 zit niks.

De Bass weergave
De weergave van de Bass vind ik eigenlijk het belangrijkste van een hoofdtelefoon. Ik luister vaak liedjes met een dikke Bass en ik wil ook graag dat de Bass:
- Zuiver is.
- Laag is.
- hard is.
Bij de Sennheiser HD-201 heb je al die drie dingen. De Bass is zuiver, mits je de goede instellingen hebt. De Bass is laag genoeg maar het kan wel wat lager en de Bass is hard. Een van de plus punten van de Sennheiser HD-201 volgens mijn mening is dus de Bass.

De middentonen weergave
De weergave van de middentonen is het op een na belangrijkste onderdeel van de Sennheiser HD-201. De middentonen van de Sennheiser HD-201 zijn erg zuiver waardoor je geen hoofdpijn krijgt. De middentonen zijn bijna altijd op de goede hoogte, en ze kunnen lekker hard. Dit is na mijn mening ook een pluspunt van de Sennheiser HD-201.

De hoogtetonen weergave
Dit is voor mij eigenlijk geen belangrijk onderwerp, maar ik heb het wel getest, omdat ik toch iets in mijn review moet schrijven over de hoogtetonen. De hoogtetonen van de Sennheiser HD-201 zijn niet altijd zuiver, vaak een beetje schoor. Er komen wel hoge tonen uit de Sennheiser HD-201, en die tonen kunnen ook erg hard aankomen als je hem iets te hard zet. Daarom is de weergave van de hoogtetonen na mijn mening een minpuntje. Maar toch niet zo'n groot minpuntje, omdat ik niet zo vaak erg hoge tonen hoor.

Het comfort.
Het comfort vind ik ook een belangrijk onderwerp van een koptelefoon, omdat ik toch wel wil dat de koptelefoon lekker zit. Het comfort van de Sennheiser HD-201 is goed om de oren. Hij druk niet heel hard, maar hij zit als nog stevig. Voor de rest is er niet veel te vertellen. Hij zit gewoon goed en hij geeft na uren lang geen pijn aan de oren, dus hij is comfortabel in gebruik.

De kwaliteit van de klankkast
De kwaliteit van de klankkast is vooral het dempen van de omgeving buiten de klankkast. Maar het is ook een deel van het comfort, omdat de klankkast goed op het oor moet passen. Het dempen van de geluiden van buiten de klankkast gaat erg goed, je hoort soms wel iets, maar dat is erg zacht volume. De klankkast gaat helemaal om het oor heen en daardoor vind ik hem lekkerder zitten dan een ronde hoofdtelefoon. Dit is dus zeker ook een pluspunt van de Sennheiser HD-201.

De prijs
De prijs is ook een onderwerp waar veel mensen op de wereld toch soms problemen mee hebben. Alles moet goedkoop en geniaal goed zijn. De Sennheiser HD-201 was toen ik hem kocht ongeveer 21,- wat niet veel geld is, maar het is ook geen koopje van 5,-. Voor de 21 euro die je betaald krijg je ongeveer de zelfde kwaliteit als een koptelefoon van 100 euro, het is dus zeker een goedkoop ding voor deze kwaliteit. Als 14 jarige wil je ook alles zo goed en goedkoop mogelijk hebben, omdat he niet zo veel geld te besteden hebt. Dit is dus zeker ook een pluspunt voor mij.

De conclusie
Een koptelefoon met een lage prijs waar je een goede Bass, goede middentonen, hoge tonen, een lekker comfort, en een goed dempende klankkast voor krijgt is zeker de moeite waard om te kopen.

Regeninholland

Heb jij ook een Sennheiser HD 201 (Zwart)?

hallo regeninholland, ik heb nog een vraag over de review, voel je duidelijk dat de headset tegen je oren aanzit of meer lichtjes, ik vind het namelijk erg vervelend als koptelefoons tegen mn oren aandrukken
Beste BlackJoe23, de hoofdtelefoon zit erg comfortabel, het voelt licht door het grote oppervlakte van de kussentjes, maar je heb ook een zeker gevoel dat hij er niet zomaar afvalt, een perfecte combinatie.
bedankt voor de reactie, ik ga hem zeker kopen :)
Heb m nu ook al en tijdje, toentertijd gekocht voor 15 EURO,
HEEERLIIJKE prijs/kwaliteitverhouding!
ging naar de winkel met een budget van 75 en kwam terug met een koptelefoon van 15 :)