HP J6410 Review

Luke83 11 september 2008, laatste update op 11 september 2008, 5.913 views

HP J6410

Pluspunten

• Simpel & makkelijk aan te sluiten
  • Makkelijke user-interface
  • Klein voor 'n AiO

Minpunten

• Veel kartonnetjes, stickers etc verwijderen voordat je aan de slag kunt

Scansnelheid Score: 3
Scankwaliteit Score: 4
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 3
Inktverbruik Score: 3
Specificaties

HP Officejet J6410 all-in-one printer

De HP Officejet J6400 all-in-one printer, fax, scanner, copier serie is ontwikkeld voor kleinzaklijke en thuiskantoorgebruikers die een snelle, draadloze dubbelzijdige printer willen printen met lage kosten per pagina en professionele fax-, scan- en kopieermogelijkheden.

Kenmerken
• Optimaal profiteren van het draadloze netwerk* met deze uiterst productieve all-in-one.
• Snel printen in hoge kwaliteit voor een gunstige paginaprijs met HP Vivera kantoorinkt.
• Professionele fax-, scan- en kopieertools om tal van dagelijkse taken te stroomlijnen.

* Draadloze prestaties zijn afhankelijk van de fysieke omgeving en de afstand tot het access point.

Details
Printsnelheid (zwart, conceptmodus, A4): Tot 31 ppm
Printsnelheid (kleur, conceptmodus, A4): 25 ppm
Printkwaliteit (kleur, presentatiemodus): Tot 4800 x 1200 dpi geoptimaliseerde resolutie in kleur bij printen vanaf een computer en 1200 dpi invoer
Hardwarescanresolutie: 4800 x 4800 dpi
Netwerkmogelijkheden: Standaard (ingebouwd Ethernet, WiFi 802.11b/g)
Capaciteit automatische documentinvoer: Standaard, 35 vel

Compatibele geheugenkaarten
Secure Digital, high-capacity Secure Digital (HCSD), MultimediaCard, Secure MultimediaCard, kleine MultimediaCard (RS-MMC)/MMCmobile™, MMCmicro™/miniSD™/microSD™ (adapter niet inbegrepen, moet apart worden aangeschaft), CompactFlash™ Type I en II, xD-Picture Card, Memory Stick, Memory Stick Duo (met adapter – niet inbegrepen; moet apart worden aangeschaft), Memory Stick PRO

Optioneel dubbelzijdig printen: Automatisch (standaard)
Maximum invoercapaciteit (vellen): Maximaal 250
Printvolume (per maand, A4): 5000 pagina's

Printsysteem
Printtechnologie: Thermische HP inkjettechnologie
Compatibele inktsoorten: Kleureninkt op kleurstofbasis, zwarte inkt op pigmentbasis
Printsnelheid (zwart, conceptmodus, A4): Tot 31 ppm
Printsnelheid (kleurenfoto, standaardkwaliteit): Vanaf 46 seconden
Printsnelheid (zwart, presentatiemodus, A4): Tot 2,2 ppm
Printsnelheid (kleur, presentatiemodus, A4): Tot 2,2 ppm
Printsnelheid (kleurenfoto, beste kwaliteit): Vanaf 57 seconden
Printkwaliteit (zwart, presentatiemodus): Tot 1200 dpi gerenderd in zwart bij printen vanaf een computer
Standaard printertalen: HP PCL 3 GUI, HP PCL 3, PJL (Printer Job Language), PML (Printer Management Language)

Paginaopbrengst – voetnoot
Meer informatie over cartridgeopbrengst is beschikbaar op www.hp.com/go/pageyield of de verpakking

Printsnelheid – voetnoot
Printsnelheid kan variëren afhankelijk van het type document.

Fax: functies
Modem: 33,6 Kbps
Faxsnelheid: 3 seconden per pag.
A4 pagina's in geheugen: 100 pagina's

Faxsnelheid – voetnoot
Gebaseerd op standaard ITU-T testblad 1 bij standaardresolutie. Complexe pagina's of hogere resolutie nemen meer tijd en geheugen.
Faxen in kleur: Ja

Kopieersnelheid (zwart, standaardkwaliteit, A4): 7 kpm
Kopieersnelheid (kleur, standaardkwaliteit, A4): 4,7 kpm
Kopieersnelheid (zwart, beste kwaliteit, A4): 0,9 kpm
Kopieersnelheid (kleur, beste kwaliteit, A4): 0,9 kpm
Kopieerresolutie (zwarte tekst): Tot 1200 x 1200 dpi (kopiëren in zwart met 600 dpi scanresolutie)
Kopieerresolutie (tekst en afbeeldingen in kleur): Kopiëren in kleur met een tot 4800 x 1200 dpi geoptimaliseerde resolutie (op HP Premium Plus fotopapier met 1200 dpi scaninvoer)
Maximum aantal kopieën: Maximaal 100

Foto's printen en slimme functies

Compatibele geheugenkaarten

Inbegrepen software
HP Solution Center, HP Smart Web Printing, OCR software van I.R.I.S, HP Document Manager 1.0, Yahoo! Toolbar aangepast voor HP, HP PhotoSmart Essential software 2.5, HP Supplies Bestellen

Papierverwerking
Capaciteit automatische documentinvoer: Standaard, 35 vel
Optioneel dubbelzijdig printen: Automatisch (standaard)
Papierverwerking standaard/invoer: Invoerlade voor 250 vel
Papierverwerking standaard/uitvoer: Uitvoerlade voor 50 vel
Standaard mediaformaten: A4 (210 x 297 mm), A5 (148 x 210 mm), A6 (105 x 148 mm), B5 (176 x 250 mm), B6 (125 x 176 mm), B7 (88 x 125 mm), C5 (162 x 229 mm), C6 (114 x 162 mm), 210 x 594 mm, 130 x 180 mm, 100 x 150 mm (met of zonder scheurtab/snijtab)
Afwijkende mediaformaten: 76 x 127 tot 216 x 355 mm
Ondersteunde mediatypen: Papier (gewoon, inkjet, foto), enveloppen, brochurepapier, transparanten, etiketten, kaarten (systeemkaarten, wenskaarten)
Mediagewicht per papierpad: A4: 60 tot 105 gr/m², enveloppen: 75 tot 90 gr/m², HP kaarten: tot 200 gr/m², HP fotopapier: tot 280 gr/m²
Maximum invoercapaciteit (kaarten): Maximaal 80
Maximum invoercapaciteit (enveloppen): Maximaal 30
Maximum invoercapaciteit (transparanten): Maximaal 50
Maximum invoercapaciteit (10x15 cm foto's): Maximaal 80

Overige technische informatie
Standaard aansluitmogelijkheden: USB 2.0, vast Ethernet, draadloos Ethernet WiFi 802.11b/g
Netwerkmogelijkheden: Standaard (ingebouwd Ethernet, WiFi 802.11b/g)
Geheugenslots: 4 slots: CompactFlash I/II, Secure Digital/MultimediaCard (MMC), xD-Picture Card, Memory Stick/Memory Stick PRO
Standaard geheugen: 64 MB

Compatibele besturingssystemen
Microsoft® Windows® 2000, XP Home Edition, XP Professional, XP Professional x64; Windows Vista®; Windows Vista® x64; Mac OS X v10.3.9; Mac OS X v10.4.x

Minimum systeemeisen
Microsoft® Windows® 2000 (SP4): Intel® Pentium® II of Celeron® processor, 128 MB RAM, 200 MB vrije schijfruimte, Internet Explorer 6.0; Microsoft® Windows® XP (32-bits): Intel® Pentium® II of Celeron® processor, 128 MB RAM, 410 MB vrije schijfruimte, Internet Explorer 6.0; Microsoft® Windows® x64: AMD Athlon™ 64 of Opteron™ processor, Intel® Xeon® of Pentium® processor met Intel® EM64T ondersteuning, 128 MB RAM, 200 MB vrije schijfruimte, Internet Explorer 6.0; Windows Vista®: 800-MHz 32-bits (x86) of 64-bit (x64) processor, 512 MB RAM, 765 MB vrije schijfruimte, Internet Explorer 7.0

Type voedingsmodule: Extern
Voeding: Netspanning 100 - 240 V (± 10%), 50/60 Hz (± 3 Hz)
Stroomverbruik: Max 40 Watt, max 8 Watt (standby), max 7,5 Watt (slaapstand), max 1,2 Watt (uit)
Printvolume (per maand, A4): 5000 pagina's
Gewicht: 7,65 kg
Gewicht met verpakking: 10,5 kg
Afmetingen (b x d x h): 476 x 473 x 258 mm
Geluidskrachtemissie: 6,4 B(A) (printen conceptmodus), 5,6 B(A) (printen standaard)
Relatieve luchtvochtigheid, in bedrijf: 15 tot 80% relatieve luchtvochtigheid
Aanbevolen relatieve luchtvochtigheid: 20 tot 80% rel
Luchtvochtigheid, bij opslag: 20 tot 90% rel
Temperatuur, in bedrijf: 15 tot 32 °C
Aanbevolen temperatuur, in bedrijf: 15 tot 32 °C
Energy Star certificaat: Ja

Meegeleverd in de doos
HP Officejet J6410 all-in-ine printer, fax, scanner, copier, HP 350 zwarte inktcartridge, HP 351 drie-kleuren inktcartridge, printersoftware en gebruikershandleiding op cd-rom, installatiegids, netsnoer

Garantie
Standaard één jaar hardwaregarantie. Garantie- en supportopties variëren per product, land en lokale wettelijke vereisten.

Verder info bij HP : *klik*

Na aangesloten op het lichtnet meteen geprobeerd om via m'n laptop de printer te vinden maar dat ging helaas niet.
Eerst de bijgesloten benodigde software geinstalleerd en voila : werkte gelijk als 'n zonnetje !
Op de setup page van de printer van alles ingesteld (verbruik, meldingen, rechten etc.) wat ook te makkelijk voor woorden is.

Nu kan ik overal in huis printen, scannen & kopieren vanaf elk systeem !
Tot eind September 2008 : 50eu retour

Heb jij ook een HP J6410?

Ik ben er inmiddels achter dat dit niet kan, de ADF is enkelzijdig!
Wel kan je als je enkelzijdige originelen hebt deze kopiëren naar een dubbelzijdig resultaat.

De scanner kan geen negatieven scannen!
Mee eens, toevallig gister getest en gaat niet werken !!
Dank voor bovenstaande, echter heb ik een probleem met het draadloos scannen:

Alles werkt tot dusver op de j6410, draadloos printen, bedraad (USB) printen en scannen, behalve dus het scannen via het draadloze netwerk. Alles heb ik, samen met de HP helpdesk geprobeerd:de software verwijderd en opnieuw geinstalleerd, de virusscanner & firewall uitgeschakeld, de draadloze router gereset enz enz, niets helpt. Ik kan dus ook niet via het IP-adres in de URL van de printer komen. N.B: op een XP machine werkt dit WEL allemaal, het moet dus haast wel door het OS komen. Daarbij: ik heb wel een relatief oude router van zo'n 4,5 jaar oud, weet niet of het daar ook mee te maken kan hebben. Wie heeft dit ook gehad en belangrijker: wie heeft hier een oplossing voor? Met HP kom ik er niet uit. Alvast hartelijk dank!
Hier hetzelfde verhaal mbt Windows 7 (64 bits). Er is inmiddels een driver te downloaden, maar die deinstalleerd zichzelf om de haverklap. Kan ik iedere week opnieuw m'n driver gaan installeren. Vette minpunten voor HP en krab mijzelf ook zeker een paar keer achter de oren of ik weer een HP printer koop hierna!
Jammer dat je veel fabrikantinfo post, maar zelf nauwelijks wat toevoegd.
Inderdaad, het enige wat je gepost hebt is informatie over de printer, specificaties..

Het is waarschijnlijk de bedoeling dat je je ervaring deelt, de specificaties kunnen wij ook vinden in de pricewatch of op HP.nl..
Zo simpel is dit ding te installeren, meer heb ik er echt niet aan toe te voegen :+
Okee, zal ik wat extra info posten :*)

Het installeren ging inderdaad makkelijk zolang je niet slimmer probeert te zijn dan HP. Bij het handmatig installeren installeerde de fax software niet mee :?

Verder ben ik een tijd bezig geweest de draadloze netwerkverbinding aan de praat te krijgen. Het bleek dat deze niet tegelijkertijd met de beraadde netwerkverbinding actief kan zijn. Het loshalen van de UTP kabel loste dit probleem op. Op zich is er wel wat voor deze laatste keuze van HP te zeggen, want bij een netwerkstoring kan je zonder herconfiguratie overstappen op de andere verbinding.

Tijdens de installatie heb ik 1 keer een storing gehad aan de printer. Dat was nadat de laptop uit de slaapstand was gekomen. Het herstarten van de printer loste dit probleem op. Ik zal het in de gaten houden en bij meer storingen hier posten.
Hmm, ik weet niet of iemand dit leest, mocht iemand het lezen en het toevallig weten -----> kan dit apparaat ook negatieven scannen?? Zou het heel erg op prijs stellen als je een berichtje achter laat met deze kennis :) bedankt!
Kan iemand mij misschien vertellen of dit apparaat documenten in de ADF automatisch dubbelzijdig kan scannen? Bedankt!
Het apparaat heeft een half jaar (redelijk) goed gefunctioneerd.
Op XP machines snel geinstalleerd, op Vista mat moeilijker.

Vandaag had ineens de Vista Ultimate netwerkproblemen met de J6400.
Na zeker 20 pogingen de rotte software drivers te installeren, Scrubber gebruikt, is het mij niet gelukt de machine opnieuw te installeren.
Niet via USB en niet via ethernet.

Alleen de printerfunctie heb ik werkend gekregen.

Dit is al mijn derde officejet, allemaal eindigd het gebruik bij de herinstallatie, iemand een idee?
Ik heb deze printer J6410 meteen gekocht toen hij uitkwam, ook ik heb in het begin even lopen aanmodderen om het draadloze netwerk goed werkend te krijgen (vista)

Op zich vindt ik het een prima printer, hij doet wat hij moet doen, wel is het zo dat bij mij de standby stand niet goed werkt.
Als hij een poosje niet wordt gebruikt hoort hij naar standby te schakelen, dat doet hij de ene keer wel, en de andere keer niet.

Ook heb ik er soms last van dat als ik de printer een poosje (week) niet heb gebruit, dat als ik hem nodig ben, hij gewoon nergens op reageert.
Dan moet eerst de stekker er uit, en dan is het weer goed, maar al met al doet hij het prima en ik zou zo weer een hp kopen, dit is mijn derde.

Ook heb ik canon gehad, en 2x een lexmark, maar ben bijna huilend terug gegaan op hp.

BELACHELIJK
Nu wil ik windows 7 gaan draaien, zie ik dat er nog geen goede driver is voor de printer, dat vindt ik ronduit ZEER SLECHT.
je kan gaan draaien met de usb kabel, totdat de driver beschikbaar komt, JA ME NEUS, ik heb de printer een eind weg staan dus dat is geen optie.
Je koopt een gerenomeerde printer en dan is er geen driver beschikbaar, ook draai ik met een laptop de HP PAVILJON DV 9890
dus ik wacht eerst maar even met overgaan naar windows 7, heb hem al wel liggen, maar hier baal ik echt flink van MIN PUNT voor HP