Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rapoo Blade II E9070 (Zwart) Review

BlackMage 11 september 2013, 813 views

Rapoo Blade II E9070 (Zwart)

Pluspunten

• Mooi
  • Goedkoop
  • Typt lekker

Minpunten

• Numpad niet geschikt voor intensief gebruik
  • Ontvangst van de receiver is erg slecht

Ik heb dit toetsenbord aangeschaft omdat ik altijd erg gecharmeerd ben van chiclet keyboards, door de korte toetsaanslag typen ze erg lekker en kan ik veel hogere snelheden halen.

Een bijkomend voordeel, van mijne dan, is dat ik een versie heb met een US International layout, wat dus wil zeggen dat er een grote shift-knop aan de linkerkant zit en een platte entertoets. De meeste (vooral goedkope) keyboards die je hier aanschaft hebben een kleine shift (omdat de \ toets nog tussen de shift en z moet) en een hoge entertoets.

Het keyboard typt ontzettend lekker, zoals verwacht. Het ding ziet er ook heerlijk minimalistisch uit en de FN-functies zijn niet storend, wederom iets wat bij de meeste toetsenborden anders is.

Het numpad is wel even wennen, want fullsize keyboards hebben naast de cijfers nog een rij met -, + en enter. Je bent daarom genegen om de laatste rij te negeren als je cijfers wilt invoeren. Ook is de punt-toets van het numpad op een andere plek, dus voor mensen die veel Excel gebruiken zou ik dit ding niet aanraden.

Nu het grote nadeel van dit keyboard: Het ontvangst van de draadloze receiver. Dit is ontzettend slecht. Als je pc op de grond staat en je het keyboard wilt gebruiken op je bureau dan vallen toetsaanslagen al weg. Dit heb ik opgelost met een usb-verlengkabel, ik heb de receiver op mijn bureau neer moeten leggen voordat alle toetsaanslagen goed over kwamen. Dit gaat echter wel tegen het principe van een draadloos keyboard in. Als je hem met een laptop gebruikt heb je het probleem niet, dus dan is het een prima toetsenbord, mits je niet teveel met Excel werkt.

Mijn aanbeveling:
- Wil je een draadloos toetsenbord voor je pc, omdat je dan geen kabelbende wilt: zoek verder.
- Wil je een extern keyboard voor je laptop: dan kan ik hem aanraden.

Heb jij ook een Rapoo Blade II E9070 (Zwart)?