Corsair Vengeance K70 Natural Silver, Cherry Red (US layout) Review

tHe_BiNk 9 september 2013, laatste update op 9 september 2013, 885 views

Corsair Vengeance K70 Natural Silver, Cherry Red (US layout)

Pluspunten

• Cherry reds zijn heerlijk om op te typen

Minpunten

• Korte levensduur
  • Palmrest te klein en laag

Ik heb dit toetsenbord nu ook een aantal maanden. Mijn vorige mechanische keyboard was de Steelseries 6GV2 met Cherry blacks. Wat mij opvalt is het volgende:
  • De rij Esc, F1 tot F12 en PrtScn,ScrollLock,PauseBreak zit te dicht op de rest van het toetsenbord. Ik druk het regelmatig per ongeluk in. Erg irritant. De gehele rij had wel een centimeter hoger gemogen van mij.
  • De cherry red keys zijn makkelijker in te drukken dan de cherry blacks van de 6GV2. Dus beter voor typen en slechter voor gamen, vind ik persoonlijk
  • De palmrest had van mij langer en hoger gemogen, nu heb ik er persoonlijk er weinig aan. En dit was toch wel 1 van de redenen om dit keyboard aan te schaffen, als opvolger van de 6GV2.
  • Linker Windows key had van mij weggelaten mogen worden.
  • Een extra USB3 connectie op het toetsenbord zou leuk zijn. Had wel gemogen gezien de prijs (130 euro).
Bouwkwaliteit

Bouwkwaliteit van beide toetsenborden is goed. De Corsair is wat lichter omdat deze aluminium gebruikt, en de Steelseries ijzer. Daardoor voelt de 6GV2 een stuk steviger en robuuster aan.

Ik zou zonder problemen op de 6GV2 kunnen slaan met 2 vuisten (wel eens gedaan), maar op de K70 zou ik dat niet durven. Plastic pootjes en het aluminium zou wel eens kunnen verbuigen. Maar beide toetsenborden zijn veel steviger tov toetsenborden van plastic.

/edit 2014-02-05

Bouwkwaliteit

Helaas is dit toetsenbord teruggegaan vanwege het langzaam doodgaan van de LEDs onder de toetsen. Binnen 2 weken waren er opeens 6 LEDS kapot.

Een erg veel voorkomend probleem. Dus ik heb mijn geld teruggekregen. Ik kan dit toetsenbord dus niet meer aanraden, voordat Corsair hier meer duidelijkheid over heeft gegeven. Probleem schijnt in de slechte stroomvoorziening te zitten. Corsair heeft zover ik weet nog geen nieuwe versie uitgebracht van dit toetsenbord met een goed werkende stroomvoorziening.

Typen

Het is heerlijk typen op de K70. Jammer dat de F toetsen er te dicht opstaan en dat de LEDs langzaam dood gaan.

Heb jij ook een Corsair Vengeance K70 Natural Silver, Cherry Red (US layout)?

Je hebt goede punten, maar probeer het de volgende keer in een verhaal te vertellen. Ook kan je foto's gebruiken om je punten te ondersteunen. Zo krijg je een wat betere review, met een hogere beoordeling, waardoor meer mensen het lezen. Blijf wel doorgaan!

Ik snap dat jij niet meer aan de windows key gewend bent. Maar veel mensen vinden zo'n key dan wel weer erg handig. Ook kan je volgens mij uitzetten, als je bijvoorbeeld aan het gamen bent.

Hoe is de bouwkwaliteit trouwens vergeleken met de 6GV2? Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuw toetsenbord en ben beniewd hoeveel dat extra geld toevoegt op dat gebied. Dat is mijn inziens toch wel een van de belanrijkste punten voor een toetsenbord (en de layout, waar de 6gv2 minpunten voor kijgt van mij...)