Cooler Master N300 (Closed) Review

Zeara 7 september 2013, laatste update op 7 september 2013, 5.036 views

Cooler Master N300 (Closed)

Pluspunten

• Ziet er strak uit
  • Veel ruimte voor koelingsmogelijkheden
  • Ruime voor kabelmanagement

Minpunten

• Maar een USB 3.0 poort
  • De metalen roostertjes bij uitbreidingssloten
  • De fan kabels

Dit is niet zo zeer een review, maar meer het delen van mijn mening/ervaring over de kast, met betrekking tot inbouwen en dergelijke. Daarom zal het ook zeker niet lang zijn.

Ik heb deze kast gekozen voor een vriendin die op een gelimiteerd budget een gamesysteem wilde hebben. In de BBGs wordt meestal de Coolermaster Force 500 aanbevolen, maar die was het moment slecht leverbaar. Dus toen ben ik verder gaan zoeken tot ik deze kast tegenkwam.

Hij wordt standaard geleverd met 2 fans. Heeft ruimte voor verscheidende radiatoren en fans, USB 3.0 (helaas maar eentje, in deze uitvoering. Ik had liever alleen maar USB 3.0 gehad). En dat allemaal voor maar 35 euro. Makkelijke keuze dus.

Ik vind de kast er best mooi uit zien. De voorkant bestaat uit alleen maar gaas, dus genoeg mogelijkheden om er lucht door heen te laten blazen. Er zitten twee glanzende stroken op de zijkanten aan de voorkant, waardoor de kast er best strak uit ziet.

Het inbouwen ging makkelijk en snel. Er is toch best wel wat ruimte om je kabels enigszins weg te werken.

Er zijn wel wat kleine minpuntjes.
- De fan kabels zijn niet gesleeved. Nu verwacht ik dat niet voor deze prijs, maar dat de kabeltjes aan elkaar zouden plakken of iets in die richting zou wel een stuk prettiger werken.

- De metalen roosters bij je uitbreidingssloten zijn niet schroefbaar. Dit zijn gewoon stukjes metaal die je moet losbreken of kapot draaien. Dus eenmaal eruit kun je ze niet meer terugzetten. Dit vind ik toch wel jammer.

De minpuntjes wil ik voor de prijs wel voor lief nemen. Al met al is dit in mijn ogen DE computer kast als je met een klein budget werkt. Je hebt voor de prijs een prima kastje, bouwkwaliteit is in orde, en voldoende koelmogelijkheden.

Ik zal proberen op een later moment nog foto's toe te voegen.

Heb jij ook een Cooler Master N300 (Closed)?

Ik heb zojuist ook een pc in deze kast gebouwd. Voor de prijs een nette kast. Alleen de SSD op de bodem is niet heel handig. Ik kreeg de voedingskabel er niet goed in. Opgelost door hem met een home made tray in een 3,5 slot te plaatsen.

Bij mij was het gaas van de DVD tray er makkelijk uit te klikken, en ook weer terug te zetten.
Foto's zouden een hoop toevoegen!
Hoe zit het met het bevestigen van de harde schijven/SSD?
Ik ben van plan deze aan te schaffen maar kan er niet wijs uit woren of er een tray voor de kleinere SSD schijven wordt meegeleverd? Als je deze p de bodem moet vastschroeven, zoals ik vaker heb gezien, hoe sluit je deze dan aan? Meeste kabels hebben een 90° verbinding.
Ik heb geen SSD gemonteerd dus ik heb daar verder niet naar gekeken. Er zijn wel twee tool-less bays voor harde schijven, en die werkt heel goed.
Ok, bedankt voor de tip. Bestelling is geplaatst :)
Één SSD schijf kan op de bodem worden gemonteerd. Overige schijven gewoon op de normale plekken eventueel met adapter.
Hoe is de kwaliteit van de Fans die zijn meegeleverd? en zijn ze een beetje stil? :)
Ik kan niets zeggen over de kwaliteit, wat betreft grafieken enzo.

Ik vond de fans stil, de cpu fan was een stuk luider. Maar volgens mij is er een goede airflow in de kast door de 2 fans.
Ik heb dezelfde case gekocht en heb een probleem bij het installeren van het moederbord.
Mijn standoffs draaien met de schroeven mee waardoor mijn moederbord niet vast komt te zitten. Weet jij wat ik hiermee moet?
heb je toevallig een foto voor mij waar je de SSD kan bevestigen. kan de mx100 crucial 128 gb niet kwijt in dat ding. de schroefgaatjes komen niet overheen.
De kast staat niet bij mij en ik weet op dit moment niet wanneer ik langs zou kunnen gaan voor een foto.

Maar er zit denk ik wel ergens een plekje waar er ruimte is voor de SSD, en dan zou je hem kunnen vast tapen. Het is niet netjes, maar zou het wel zonder problemen moeten doen. Er zitten immers geen bewegende onderdelen in. En volgens mij heb zo'n constructie ook gebruikt voor de PC van mijn broertje.
De SSD kan je op de bodem van je kast vast schroeven, daar zitten 4 schroef gaten in.
Bjorn, hoe heb je die home made tray gemaakt. Vriend van me heeft nu ook dit probleem, en ik ben op zoek naar de beste oplossing voor hem.
Plaatje MDF, op maat zagen. 2 kleine gaatjes erin zodat de toolless lock past en de SSD erop schroeven/plakken ;)

[IMG]http://i61.tinypic.com/2ufekc7.jpg[/IMG]

[IMG]http://i60.tinypic.com/261nl0p.jpg[/IMG]