Rio Carbon, 5GB (USB 2.0) Review

Ojjorz 10 mei 2005, 574 views

Rio Carbon, 5GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Batterijduur
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Geen andere file-formaten
  • Geen FM-tuner

Geluidskwaliteit Score: 5
De Rio Carbon is een erg fijne speler in het mini-HD segment. Hoewel hij enkele functies moet missen die concurrenten wel hebben, zoals bijvoorbeeld een FM-tuner of een verwisselbare accu, denk ik dat er vele punten zijn waarom de Carbon een uitstekende keus is. Ik heb de Carbon gekozen vanwege de volgende punten:

- Batterijduur --> ik haal met gemak 20 uur aan batterijduur met gemiddeld gebruik van hoge kwaliteit mp3tjes en een iets zwaardere koptelefoon.

- Plug & Play --> Deze speler wordt erkend als externe harde schijf wat het gebruiksgemak erg bevorderd. Geen gedoe met extra software voor het laden van muziek, zeker als je muziek van vrienden wil hebben kan dit soms lastig zijn!

- Ergonomie --> Alle knoppen op deze speler zitten op de goede plek, hij is gemakkelijk met 1 hand te bedienen.

- Database --> De Carbon ordert zelf de nummer die op de HD staan, met de juiste ID3-tags deelt hij nummers op in Artist/Album/Year/Genre etc.

En natuurlijk:

Geluidskwaliteit --> Ik ben in het bezit geweest van verscheidene mp3-spelers van zowel klein en groot formaat. Na testjes met zijn concurrenten ben ik tot de conclusie gekomen dat deze speler in dit genre de best klinkende is! Op enkele normale HD-spelers na (Rio Karma en Creatice Zen Xtra) zelfs de best klinkende van alle mp3-spelers.

Deze speler is niet voor iedereen geschikt vanwege het gemis van, voor sommige, essentiele functies zoals radio en bijvoorbeeld .ogg-support. Zit je niet vast aan deze eisen dan is dit denk ik een uitstekende keus.

• Shure E2C
  • Windows 2000

Heb jij ook een Rio Carbon, 5GB (USB 2.0)?