Seagate Backup Plus Portable Drive (STBU) 1TB Zilver Review

peppie55 5 september 2013, 713 views

Seagate Backup Plus Portable Drive (STBU) 1TB Zilver

Pluspunten

• Snelheid
  • Stil
  • Compact

Minpunten

• geen

Mobiliteit Score: 4
Ik zocht een goede en goedkope externe harde schijf, hij mocht vooral niet te dik zijn, maar ook niet te zwaar. Na lang zoeken kwam ik bij deze uit.

In vergelijking met andere hdd zit de usb kabel goed aan de schijf vast, dit is lang niet bij elke schijf zo. Ook is de schijf zeer stil, je moet hem bij je oor houden om maar iets te kunnen horen.

Voor mijn eigen gebruik heb ik de schijf opnieuw gepartitioneerd, in exFat voor windows en journaled voor mac.

Snelheden voor de volgende partities:

Jornaled: 70/80 MB/s
exFat: 115 MB/s

Dit zijn goede snelheden, mijn Lacie 3,5 inch (baksteen) hdd haalt ongeveer 95 MB/s in exFat.

In totaal ben ik zeer tevreden, met de prestaties zat hij dan ook boven mijn verwachtingen.

Heb jij ook een Seagate Backup Plus Portable Drive (STBU) 1TB Zilver?