Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700) Review

FF 5 september 2013, 1.928 views

Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700)

Pluspunten

• Ondersteuning via chat.
  • Overzichtelijk beheersscherm.
  • Remote beheer via browser.
  • Remote beheer via android-app

Minpunten

• Zendbereik.
  • Wegvallend signaal 2.4GHz

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 1
Gekocht als vervanging van de Linksys 610n die het begeven had.
Configuratie achter een computer die als router/gateway/server dient met static IP was lastig. Ook de goede helpdesk kon via chat niet helpen.
Netwerk omgezet en alles kon toen makkelijk aangesloten worden.

Helaas na anderhalve week stoeien terug moeten brengen i.v.m. slecht signaal op 2.4 GHz. Continue viel het signaal weg. Op 5 GHz was het signaal wel constant, maar niet geweldig. Apparaat op diverse plekken gezet, kanalen veranderd en diverse tweaks uitgevoerd, maar niets mocht baten.

Wat wel goed was, was het beheren van de router.
Zowel vanaf het netwerk, extern (Internet) en via een android-app (lokaal en extern) konden instellingen aangepast worden en was het mogelijk om te zien wie er gebruik van het netwerk maakten.
Extra functionaliteiten zoals NFC-toegang, toegang d.m.v. een QR-code, en gasttoegang zijn wel mooi, maar heb ik niet getest.

Heb jij ook een Linksys Smart Wi-Fi Router AC 1750 HD Video Pro (EA6700)?

Heb je na het terug brengen, eenzelfde terug gekregen? Zo ja, hoe beviel die, was het bij de eerste gewoon een fabricage foutje oid? Zit er aan te denken ook zo een te gaan kopen.
Helaas was dit apparaat niet meer op voorraad.
Ik heb een ander merk gekocht voor 2/3 van de prijs van deze en die werkt tot nu toe goed.
Ze adverteren juist dat het bereik zo goed zou moeten zijn? Ik heb er niet een gekocht dus ik hoop dat ik niet hetzelfde probleem ga krijgen!