AMD FirePro V4900 (100-505649) Review

jurfje 5 september 2013, 609 views

AMD FirePro V4900 (100-505649)

Pluspunten

• De AMD FirePro V4900 heeft een goede performance.
  • Dit tegen een veel lagere prijs als bv de Quadro 2000.
  • Je hoort vaak dat Nvidia met de Quadro serie een goede ondersteuning bied aan Autodesk producten.
  • Ik heb daar zelf andere ervaringen mee.

Minpunten

• Geen.

Drivers en compatibiliteit Score: 3
Ik werk al sinds 1996 met Autodesk 3D CAD software.

Iedereen heeft het bij deze programma's over de productlijn van
Nvidia Quadro.
Ik heb er echter geen goede ervaringen mee.

Vandaar dat ik ben gaan kijken wat de Firepro kaarten te bieden hebben.
En ik moet zeggen ik ben aangenaam verrast!

De kaarten worden door mij gebruikt voor de volgende programma's.

Autodesk AutoCAD
Autodesk AutoCAD Electrical
Autodesk AutoCAD Mechanical
Autodesk Inventor
Autodesk Revit Architectural
Autodesk Revit Structural
Autodesk Revit MEP

De AMD FirePro V4900 heeft een goede performance.
Dit tegen een veel lagere prijs als bv de Quadro 2000.

Ik heb daar zelf andere ervaringen mee.

• Dell Precision T-1500
  • Dell Precision T-1600
  • Dell Precison T-3500
  • Dell XPS-8500

Heb jij ook een AMD FirePro V4900 (100-505649)?

Weinig onderbouwing; wat zijn dan je ervaringen met nVidia? Waarom scoren drivers en compatibiliteit 3 sterren? Heb je toch issues gehad met deze kaart / drivers? Hoe is de performance gemeten? Op gevoel of met benchmarks?
Verder zijn je pluspunten vreemd; 'Je hoort vaak dat Nvidia met de Quadro serie een goede ondersteuning bied aan Autodesk producten' en 'Ik heb daar zelf andere ervaringen mee' heeft niets te maken met het product wat je reviewed.

Ik zou de review nog even nalopen!

[Reactie gewijzigd door Rataplan_ op 5 september 2013 10:40]

Weining onderbouwing, is ook niet echt een review. Doe eens wat benchmarks met andere kaarten als dat mogelijk is.

Je hebt wel gelijk dat de amd v4900 goedkoper is dan de qaudro2000 en dat hij veel meer prestaties bied per euro. Maar uiteindelijk is de quadro 2000 wel beter en sterker.