Specificaties 25,5" @ 1920x1200 (WUXGA) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T260HD Zwart Review

Renshetmens 5 september 2008, 4.322 views

Samsung Syncmaster T260HD Zwart

Pluspunten

• Full HD (tv)
  • 2x HDMI
  • ghosting
  • style
  • lekkere stevige voet

Minpunten

• Stofgevoelig
  • Geen pivot voet

Foto's zal ik zeer zeker toevoegen zodra ik mijn camera (eindelijk) weer terug heb gekregen.
Tot die tijd moet het maar even met alleen text.

Keuze:
Deze monitor heb ik oorspronkelijk gekozen omdat ik zowel een monitor nodig heb voor mn studielaptop (Vga of HDMI), mn pc (dvi) en een PS# (HDMI). In eerste instantie zat ik te kijken naar een HP 2408h, maar vanwege de beperkte aansluitingen ( 1x hdmi & vga ) toch maar even verder gekeken. Toen een tijd naar de Samsung syncmaster 2493HM. Maar deze viel af omdat deze alleen maar het 16:10 aspect ratio ondersteund voor computers, en niet het 16:9 aspect ratio voor onder andere een PS3.

Doos:
Jah leuke stevige doos... Belangrijker is de inhoud natuurlijk, en die is niet zuinig :
- (Nutteloos) instructie boekje
- Garantie kaart
- Cd met programma's en drivers (niet nodig)
- Dvi kabel
- Vga kabel
- Audio kabel (3.5 mini jack =. 3,5 mini jack)
- power kabel
- Afstandsbediening + 2x AAA
- Schoonmaakdoekje
- Kabel manage ring ( bundeler )
- voet
- Scherm (duh)
Alle kabels zitten mooi verwerkt in een zakje, en met kabel binders in de verpakking. Scherm zit met voldoende piepschuim verpakt. Het is toch misschien wel jammer dat ze niet aan een HDMI kabel hebben gedacht voor een scherm als dit.

Gebruik:
Het beeld staat uit zichzelf iets te "scherp" ingesteld, daardoor krijg je een soort witte lijn om zwarte objecten en visa versa. Een simpel schuifje bewegen met de AB en het staat eigenlijk zeer lekker ingesteld, heb je wat verprutst maakt het ook niet uit want er zit een reset op. Het aan/uit knopje is een touch gevoelig stukje, met daaronder een soort led die een gloed maakt ( foto onderweg) die je weer in 10 verschillende sterktes aan kunt passen/uitzetten. Het enige nadeel voor mij is dat het scherm in een slaapkamer staat en daardoor zo nu en dan even schoon gemaakt moet worden. Na 2 dagen ligt er aardig wat stof op, maar dat is al 100x verminderd sinds die uit de doos is (statische aantrekking weg). Voor de PS3 geeft het scherm 2 mooie balkjes weer op bevel, zodat het 16:9 aspect blijft. Voor de rest zit er ook een Optisch uit op, zodat je via HDMI alles kunt aansluiten en in 1x op een versterker aan kunt sluiten (Logitech Z-5500 in mijn geval _/-\o_ )

Binnenkort uitbreiding met Foto's en meer bevindingen

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T260HD Zwart?

Zou je binnekort een foto kunnen maken van die balkjes ivm die 16:9 ratio wanneer je hem op tv hebt staan of ps3?
Wat is het verschil met de andere samsung 26 inch ? deze is een stuk duurder.
Jammer dat er nog geen reviews zijn van de iiyama 26 inch, deze heeft een heel lekkere prijs.
Het verschil is eigenlijk best veel met de T260

Kleine opsomming
  • T260 geen afstandsbediening
  • Aantal aansluitingen op de T260 zijn een stuk minder
  • Contrast ratio van de T260 is 20000:1 en die van de T260HD is 10000:1
  • T260 heeft geen speakers T260HD Wel
  • T260HD verbruikt 10W meer (Max)
  • De kijkhoek van de T260 verticaal is 10 graden minder
  • T260HD is ietswat zwaarder en groter (volgens de specs van samsung, heb zo mijn twijfels hierover)
  • De T260 heeft geen HD tv tuner (dit weet ik niet 100% zeker)
Hoop dat je hiermee geholpen bent :)

[Reactie gewijzigd door MarcelF op 6 oktober 2008 15:03]

De T260 heeft sowieso geen tuner. Of de tuner van de T260HD wel HD aankan weet ik niet.

[Reactie gewijzigd door Krentenbol op 1 september 2009 22:11]

Beetje...magertjes, ik stem hier pas op als je met die uitbreiding kan laten zien dat je meer als je mening en doosinhoudt kan laten zien :)

Beter wacht je even, dat je je scherm al een poosje in gebruik heb en je uitbreiding klaar heb.

[Reactie gewijzigd door Anonnymous! op 5 september 2008 21:43]

geen 16:9 beeldinstelling, daardoor uitgerekt als je een ps3 oid erop aansluit bij de normale
Geen pivotvoet vind ik niet echt een negatief punt gezien het een tv is... Ik ben nog geen tv tegengekomen die dat wel heeft :P