be quiet! Pure Power L8 630W CM Review

Rev-anche 30 augustus 2013, 754 views

be quiet! Pure Power L8 630W CM

Pluspunten

• 80PLUS Brons.
  • Prijs kwaliteit.
  • SLI en Crossfire out of the box.
  • Zeer stille ventilator.
  • Gesleevde kabels.

Minpunten

• Kabels zouden langer mogen zijn, maar dat is bijna met alle psu,s zo volgens mij.

Prestaties en stabiliteit Score: 4
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Reden aanschaf

De CM 500 SilentPro, was na 3 jaar aan vervanging toe, en omdat 500 Watt net aan voldoende was om twee HD 4890,s in CF te laten lopen moest de vervanger toch iets meer Wattage kunnen leveren.
Bij mij is het merk eigenlijk niet belangrijk. Of het nou een Corsair is of een Seasonic, zolang het maar betrouwbaar is!

Onderbouwing aanschaf

Wat ik wel belangrijk vind is de prijs/prestatie van het product, ik zal dus nooit een voeding kopen van merk Hemelvaart die dan wel goedkoop zijn maar niet het vertrouwen hebben door in het verleden geleverde prestaties die voor mij nog wel waarde hebben.

Deze Be Quiet! Pure Power L8 630W CM heb ik aangeschaft na een voor mijn gevoel redelijk gedegen rondje langs de review-velden waaronder T-net, ome Tom en zelfs Youtube moest er aan geloven
Be Quiet is natuurlijk wel bekend bij kenners als een gedegen voeding-producent en (hoewel dat niet altijd een voordeel is :Y) ) nog Duits ook.
Wat mij over de streep trok was dat hij twee PCI-E 6 pins als ook twee 6 + 2 pins connectors heeft, en de prijs die ik er voor betaald heb was in Juni 2012 ongeveer 70, waarmee hij een van de gunstigste voedingen in het 600+ Watt segment was en out of the box Crossfire of SLI ondersteund.

Uitpakken

In de doos bevinden zich
  • De voeding met daaraan vast de 24 pins en 2 x 4 pins
  • 2 kabels met 1 x 6 pins en 1 x 6+2 pins
  • 1 kabel met 3 Sata aansluitingen
  • 1 kabel met 3 Molex 4 pins aansluiting
  • 1 kabel met 2 Sata, 1 Molex en 1 FDD aansluiting
  • Een paar cable-ties
  • Een klittenband houdertje
  • Een Garantie bewijs
  • En als laatste de gebruikers manual
In gebruik

De eerste kast waarin de L8 630W CM geplaatst werd was de Cooler Master Storm Scout, de eerste versie.
In deze Midi tower zijn de meegeleverde kabels lang genoeg, op de 2 x 4 pins na, als je deze achter de moederbord tray wilt leggen kom je een hele cm te kort.

De tweede kast waarin hij nog steeds zit is de Gigabyte-3d-mercury, hier zijn de kabels echt te kort om fatsoenlijk cable-management toe te passen en zul je als het een beetje mooi moet zijn i.v.m een window o.i.d met verlengkabels aan de slag moeten.

De voeding is zeer stil maar helaas heb ik geen oscilloscoop of dergelijke specifieke testapparatuur om e.v.t spikes of de rimpelspanning te meten, daarbij moet ik zoals waarschijnlijk de meesten onder ons uitgaan van professionele hardware sites, en daar valt dit dan ook te vinden.
Van een BSOD wat betreft de spanning op het systeem heb ik in ieder geval tot nu geen last gehad, en het is dan met een gerust hart dat ik deze voeding aan een ieder met een mid end systeem aanraad!

Heb jij ook een be quiet! Pure Power L8 630W CM?

Oh, deze reserveer ik alvast!