Canon EOS 350D (8.0MP)

Specificaties 8MP sensor - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 350D (8.0MP) Review

Paultje3181 4 september 2008, 1.749 views

Canon EOS 350D (8.0MP)

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Redelijk klein
  • Beetje plastic body

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik heb net (2e hands) een 350D gekocht incl. externe flits. Ik heb er nu ook een Batterygrip bijgekocht, vooral eigenlijk vanwege de ruimere grip. De standaardbody is voor mijn handen net te kort (ik hou meer dan een pink over zeg maar...)

Qua kwaliteit is het gewoon een hele goede camera. De beeldsensor die erin zit is 8 MP, maar dat is voor mij ruim voldoende, want ik druk toch max. A4 af. Dus dat komt verder wel goed. Ik zit nog een beetje te stoeien met de instellingen (met name diafragma in relatie tot de sluitertijd), maar dat komt spelenderwijs goed.

De kleurechtheid is voor een beginner zeer goed te noemen. Ik heb met wat levels zitten spelen en dat was eigenlijk niet nodig. Ook komen de kleuren op mij heel echt over.

Hij is snel genoeg om goede foto's te maken. Hij is eigenlijk meteen klaar bij het aanzetten, dit i.t.t. de camera van mijn vriendin (Casio EX-Z80), wat natuurlijk ideaal is.

Een leuke koop als 2e hands, nieuw zijn er denk ik betere alternatieven. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Beter deze body met een betere lens, dan een duurdere 15 MP body met een flutlens...

Heb jij ook een Canon EOS 350D (8.0MP)?