Specificaties 8MP sensor - Bekijk alle specificaties

Canon EOS 350D (8.0MP) Review

Paultje3181 4 september 2008, 1.705 views

Canon EOS 350D (8.0MP)

Pluspunten

• Beeldkwaliteit

Minpunten

• Redelijk klein
  • Beetje plastic body

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 4
Snelheid en automatiek Score: 4
Ik heb net (2e hands) een 350D gekocht incl. externe flits. Ik heb er nu ook een Batterygrip bijgekocht, vooral eigenlijk vanwege de ruimere grip. De standaardbody is voor mijn handen net te kort (ik hou meer dan een pink over zeg maar...)

Qua kwaliteit is het gewoon een hele goede camera. De beeldsensor die erin zit is 8 MP, maar dat is voor mij ruim voldoende, want ik druk toch max. A4 af. Dus dat komt verder wel goed. Ik zit nog een beetje te stoeien met de instellingen (met name diafragma in relatie tot de sluitertijd), maar dat komt spelenderwijs goed.

De kleurechtheid is voor een beginner zeer goed te noemen. Ik heb met wat levels zitten spelen en dat was eigenlijk niet nodig. Ook komen de kleuren op mij heel echt over.

Hij is snel genoeg om goede foto's te maken. Hij is eigenlijk meteen klaar bij het aanzetten, dit i.t.t. de camera van mijn vriendin (Casio EX-Z80), wat natuurlijk ideaal is.

Een leuke koop als 2e hands, nieuw zijn er denk ik betere alternatieven. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Beter deze body met een betere lens, dan een duurdere 15 MP body met een flutlens...

Heb jij ook een Canon EOS 350D (8.0MP)?

is dit exemplaar al terug geweest naar canon voor schoonmaken van de sensor?
de 350D heeft namelijk geen zelfreinigende sensor, en als je veel/vaak lenzen wisselt heb je binnen de 2 jaar problemen daarmee. In de garantie is dit natuurlijk gratis, maar daarbuiten loopt het aardig op.

Verder lijkt het me voor de review goed dat je deze later uitbreid, nu is het meer een stukje waarom je hem gekocht hebt, niet hoe hij functioneel/kwalitatief in elkaar zit. Voeg dan gelijk evne foto's toe, het is tenslotte een camera ;)
schoonmaken van de sensor gratis binnen garantie? dat betwijfel ik...overigens valt het qua 'problemen' meestal wel mee maar de sensor moet idd eens in de zoveel tijd schoongemaakt (de 450 met sensorreiginging heeft dat n stuk minder snel maar evengoed kan de sensor vies worden)
bij de 350D is de eerste sensorfout binnen het eerste jaar een productiefout geweest, vandaar dat deze gratis waren. Vanaf dat moment houd ik mijn meestgebruikte lenzen fixed op de body (zelfs bij opbergen en tas)
Stof op je sensor is geen fout hoor. Gewoon een teken van gebruik. En waarom zouden er op de huidige modellen dan speciale onderdelen zitten om de sensor schoon te maken? Wellicht bood Canon het reinigen aan als extra dienst ofzo. Maar stof op je senso een fout? Echt niet hoor :)
nee, niet het stof, maar de foutmelding die daar mee te maken had ;)
bleek dat door een kleine hoeveelheid stof sommige modellen "crashten" (weet ook geen details) en mijn exemplaar is zonder kosten door canon gerepareerd.
heb zoeen canon met "zelfreinigende" sensor en ik mag hem vaak genoeg schoonmaken ;) Zo erg helpt dat spul ook niet en de stof blijft alsnog in je camera rondhangen :)