Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Microsoft Sculpt Comfort Mouse (H3S-00002) Review

Sierraalpha88 28 augustus 2013, 1.701 views

Microsoft Sculpt Comfort Mouse (H3S-00002)

Pluspunten

• Windows RT ondersteuning
  • bluetooth
  • de Windows aanraak tab
  • scrollen in 4 richtingen
  • trilfunctie als feedback bij veegbewegingen

Minpunten

• glimmend design heeft snel last van 'vette vingers'

Ik heb dit muisje speciaal gekocht voor de Microsoft Surface RT, deze is nu via de bluetooth verbonden, zodat ik de usb poort vrij kan houden voor andere zaken.
Verbinding maken was zeer snel gebeurd, nadat ik de batterijen (2xAA, meegeleverd) erin had gedaan, gaf de Surface direct de melding van een nieuw gedetecteerd apparaat en installatie gebeurde volledig automatisch.
Op de verpakking staat ook dat de muis verder geschikt is voor Mac/Android/Win7/Win8 maar buiten Windows 8 heb ik dit verder niet kunnen testen.
De muis zelf werkt perfect op de Surface, muis ligt lekker in de hand, is lekker solide, en met het gewicht van de batterijen erbij is het gewicht ook dik in orde.
Verder werkt de muis lekker precies, en werkt zonder haperingen naast een bluetooth headset.
Ook de blauwe aanraaktab werkt prima, 1 keer drukken is startmenu, naar boven vegen is wisselen tussen de laatst gebruikte apps. naar beneden vegen is wisselen tussen alle apps. Er zit zelfs een 'trilfunctie' in de muis als feedback voor het gebruik van deze knop.
Verder ziet het muisje er leuk uit, alleen heeft dat glimmende wel als nadeel dat de bovenkant van de muis en de knoppen zelf er vrij snel vet uit gaan zien.

• microsoft Surface RT

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Comfort Mouse (H3S-00002)?

Hoe lang werkt de muis ongeveer op een setje batterijen? Ik overweeg hem te kopen bij een windows 8 laptop voor school, en dan is het handig dat hij een tijdje mee kan.
ik heb de muis zelf nog niet lang genoeg om daar een goed oordeel over te kunnen geven,
maar uitgaande van de technische gegevens van Microsoft over deze muis zal hij een gebruiksduur hebben tot 10 maanden op 2 AA batterijen.