Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart - Reviews

Specificaties 27" • 2560x1440 (Quad HD) • 60Hz • AH-IPS • 8ms - Bekijk alle specificaties

Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart Review

SulfatesNewbie 19 augustus 2013, 8.239 views

Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart

Pluspunten

• Scherp beeld
  • Mooie kleuren

Minpunten

• Backlight bleeding (onbruikbaar geworden, moet terug helaas)
  • Dode pixel
  • Slechte kwaliteitscontrole bij Dell

Ik heb dit scherm gekocht, omdat ik er veel goede reviews over las. Een voorbeeld is die van Hardware.info met de Gold Award. Deze monitor was ook de goedkoopste in zijn klasse, dus daarom kocht ik hem.

De doos en verpakking was gewoon goed en het was makkelijk in elkaar te zetten. Zo klaar dus.

Wow, wat een verbetering ten opzichte van 1920x1080! Alles is super scherp en de kleuren waren erg mooi. En toen kwam het grootste probleem: backlight bleeding. Het begon als een witte vlek en uiteindelijk is mijn hele linkeronderhoek van mijn scherm geel. Donkere spellen? Onspeelbaar. Het is een gele waas die alle kleuren en details wegwast en er is weinig meer uit te maken. Donkere games en films zijn dus niet mogelijk voor mij.

De foto overdrijft het geel ietwat, maar het is niet meer leuk zo.

Trouwens er is ook één dode pixel, maar daar kan ik mee leven, want die zie ik alleen met speciale afbeeldingen gemaakt om er eentje te vinden. Al is dit ook een minpunt voor het geheel.

Samengevat dus een scherm met de goedkoopste prijs en dat is ook te merken. Zeer mooi beeld, maar backlight bleed maakt het onbruikbaar. Jammer dit. Nu moet ik de Dell-loterij gaan spelen.

Heb jij ook een Dell UltraSharp U2713HM (excl. Displayport kabel) Zilver, Zwart?

Dit moet garantie zijn, het scherm functioneert niet naar behoren. Of het moet niet zo extreem zijn als omschreven. Al met al vind ik het voorbarig om dit in de review mee te nemen bij de be(ver)oordeling, aangezien het er op lijkt dat niet alle schermen dit zouden hebben.