Specificaties On-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-V55 (Rood, Zwart) Review

jonathanbosNewbie 16 augustus 2013, 2.602 views

Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit.
  • Mooi vormgegeven
  • Plat snoer met L-vorm Jack-plug
  • prima prijs

Minpunten

• Klemt waardoor oren gevoelig kunnen worden.

De Sony MDR-V55R gebruik ik inmiddels twee maanden en ik ben er erg tevreden over. Het is een degelijk gebouwde hoofdtelefoon die er ook nog eens goed uitziet. De geluidskwaliteit is goed, zeker voor de prijs. Er is beter te vinden natuurlijk maar dan beland je in de categorie van boven de ¤200,-. De bass is goed maar niet overheersend. Alle muziekstijlen zijn er goed op te beluisteren.

Het platte draad is een voordeel als je de hoofdtelefoon wilt meenemen omdat het draad nooit in de knoop kan raken. Er zit ook maar aan één kant een draad wat fijn is. Het komt tijdens het dragen niet tegen je gezicht aan. Wel is het draad wat kort, wat ideaal is als je deze draagt tijdens het lopen etc. maar als studiohoofdtelefoon is deze daarom misschien wat minder geschikt. Er zit een L-vorm Jack-plug aan wat ideaal is voor smartphones en tablets.

Een nadeel is dat de hoofdtelefoon wel wat klemt en je oren gevoelig kunnen worden na een paar uur. Tijdens het sporten is het wel weer ideaal dat de hoofdtelefoon goed stevig op je hoofd zit. Als je de hoofdtelefoon om je nek heen wil hangen is deze misschien minder geschikt omdat deze dan strak rond je nek zit, dat vind ik persoonlijk niet fijn zitten, maar ik heb hier verder geen problemen mee.

Over het algemeen zijn mijn bevindingen over de Sony MDR-V55R dus positief.

Heb jij ook een Sony MDR-V55 (Rood, Zwart)?