Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Apple TV (2012) Review

redniels 15 augustus 2013, 10.432 views

Apple TV (2012)

Pluspunten

• ziet er mooi uit
  • de fijnste afstandbediening van alle media spelers
  • ik geloof gelijk dat dit in combi met XBMC geweldig is. maar ja, die jailbreak he..

Minpunten

• te duur voor de heel beperkte functionaliteit
  • muziek delen op je eigen netwerk werkt enkel en alleen via itunes. vergeet DLNA of Upnp. dat zijn standaarden, daar doet Apple niet aan.
  • de itunes store is veeeeeel te duur.
  • controleer eerst of de app die je via airplay wilt gebruiken ook echt werkt!

Geluidskwaliteit Score: 3
ik ben me er van bewust dat er heel veel mensen het niet eens met wat ik nu ga typen, maar dit is mijn indruk/ervaring. Ik hoop echt van harte dat de jouwe een stuk beter is. Iedereen zoekt iets anders in zijn spulletjes en dit voldoet aan geen enkele eis die ik bij een dergelijk apparaat neerleg.

Hier gaan we (pas op, het is een rant):

Wat een onzettende bagger. Bagger. Dat zeg ik.
Ja, de bouwkwaliteit is geweldig. Ja, het ziet er mooi uit. Ja , wat een fijne afstandbediening. Maar..
Het ding voldoet aan geen enkele industrie standaard behalve "delen via itunes". (en dat is zeker geen standaard)
Het kan niet overweg met upnp of dlna, het speelt niet alles af, (flac? hahahaha!) Een aantal belangrijke apps op de ipad/iphone zijn *niet* af te spelen op de Apple TV (ja, ik bedoel oa. jullie Ziggo, met je "TV" app)
En oh ja: een hdmi kabel kan er echt niet van af voor die 100 euro. Dat is teveel gevraagd.

Kortom: het is een tegenvaller. Een grote.

Vlug weer terug naar mijn WDTV live, zeker nu Netflix eraan komt. Deze verkocht.
Als ik zo negatief ben, waarom had ik 'm dan gekocht? 99% van deze dingen kon ik toch weten of wist je toch al? (geen dlna/upnp)

Nou...ik was van plan om films te huren via itunes en tv te kijken via de ziggo TV app. waarom: ik heb mijn loze leiding naar onze slaapkamer met daarin de coax kabel voor de tv moeten opgeven ivm zonnepanelen.. dus ik dacht via dit apparaatje makkelijk alles weer te kunnen... oh hoe verschrikkelijk mis had ik 't..

... Films huren in de (prehistorische maar op sommige plekken nog niet geheel uitgestorven) videotheek.. IS GOEDKOPER! via de RTL, Pathe of wat heb je allemaal apps via samsung smartTV : 9 vd 10x ook goedkoper!
En de Ziggo TV app mag van Ziggo niet via Airplay worden gebruikt. dank je wel Ziggo. goed bezig!

En breek me de bek niet open over Airplay, wat een dom protocol. echt: 720P (dus nog niets een fullHD!) HD stream naar de Ipad(via de app file explorer, hele fijne app!) : geen probleem. Nu via airplay naar de AppleTV? alsjeblieft! hier heb je 15 frames/sec! goed he? Lekker bruikbaar ook. Mooi spul, man zo'n AppleTV.

ik heb 'm 2 maanden gehad. in die tijd heeft hij 2x aangestaan: 1x om 'm aan te sluiten en er achter te komen dat alles wat ik ermee wil niet kan of te duur is en 1x om deze weer terug naar de fabrieksinstellingen te zetten zodat ik deze kon verkopen. Ik zat te hopen dat mijn vrouw of kinderen er iets mee "wilden" doen maar ook daar: niets. teveel beperkingen.

Heb jij ook een Apple TV (2012)?

Je hebt hem maar half getest :) met de AirVideo app kan je gewoon gedownloade films van je pc of mac naar je appleTV streamen , word on-the-fly gecodeerd. Zonder tussenkomst van iTunes.

Ik vind het ideaal om vakantie foto's op TV te laten zien via de apple TV. Nooit meer dat gesleur dat mensen mee naar boven naar je pc moeten , of met 6 man boven een laptop hangen.

Maarueh , is het de fout van de appleTV dat ziggo je niet via AirPlay laat kijken? Dan moet je hem er ook niet de schuld van geven ( komt nu wel neer op je verhaal )

Owjah, ik had zon ASUS media streamer , wat een pauper apparaat was dat zeg. Niks anders dan bufferen , dat ding lag bij mij zo buiten :)

[Reactie gewijzigd door degroot op 15 augustus 2013 23:07]

"Tjah , al mijn muziek staat in iTunes , al mijn foto's staan in iPhoto. Welk ander apparaat kan dat allemaal naar je TV streamen? juist , geen enkel."

Uhm.. Plex op een PC-tje of op een smart tv? :-)
Ja plek heb ik inderdaad wel eens gedraaid , maar was ik niet tevreden over. bufferde teveel bij films. en dan moet je weer met extra software gaan werken. Liefst zo kaal mogelijk , dus out-of-the-box geen enkel apparaat ;)
Bedank voor de tip, ik heb airvideo geinstalleerd en het draait super, heel eenvoudig im te stellen.
Vanaf iedere iPhone, iTouch of iPad te bedienen en transcoderen on the fly. Dit had ik eerder moeten weten. Bedankt voor de tip, m'n apple TV is ineens een heel stuk bruikbaarder geworden.
Wel de app gekocht want de free versie ziet maar een paar items tegelijk en de betaalde versie heeft geen beperking en dat voor 2,69
En nog ff de link http://www.inmethod.com/air-video/index.html

;) .
Ik heb zelf ook een Apple TV2
De mogelijkheden zijn inderdaad beperkt, films huren of kopen gaat gemakkelijk maar niet goedkoop.
Muziek afspelen via de stereo via optische kabel is perfect, films streamen vanaf je pc kan ook zij het met beperkingen. films eerst converteren naar een formaat dat apple TV kan afspelen en dan via iTunes naar aTV streamen is geen probleem echter ondertitels pakt hij dan niet zondermeer.

Ik heb een Mede8er ernaast staan voor het meeste film werk, die speelt ieder formaat af en op vrijwel iedere manier die je wilt.

Waardeloos kan ik de Apple TV niet noemen echter wel beperkt bruikbaar. Binnen de Apple omgeving is het een gebruiksvriendelijk apparaat. Maar alle extra functionaliteit die de anderen bieden en het gemak van codec ondersteuning, dlna, enz is echt een gemis. Jailbreaken kan wel met deze versie en zou dan wel wat toevoegen maar ik hou het bij de mede8er 400 x2 met externe HD en NAS functionaliteit die hier prima functioneerd.

Je review vind ik te negatief en zeker niet objectief geschreven, ook al voldoet iets niet aan al je eisen dan is een product niet meteen bagger, dat is erg ongenuanceerd en kort door de bocht.
Hopelijk volgende keer een echte objectieve review.
Ik kan me volledig vinden in deze "rant" Apple TV is leuk voor muziek af te spellen, en daar werkt het dan ook uitstekend voor. (Muziek afspelen zonder dat er beeld van de tv nodig is) Qua video is het echter een drama...

Dat je niet direct kan afspelen van een NAS slaat ook totaal nergens op, maarja een dure Timecapsule is ook niet fatsoenlijk te benaderen met een "echte" mediaplayer

Het is simpel en gebruiksvriendelijk, maar qua mogelijkheden is het niet te vergelijken met een echte mediaplayer.