Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser Review

Jaerock 26 augustus 2008, 852 views

Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser

Pluspunten

• Fraaie (luxe) vormgevingVeel functionaliteitPrima draadloze verbinding[li][/li]
  • [/list]

Minpunten

• Slijtage gevoelig rubber op de muisPrijzig, zeker gezien snelle slijtage materiaal[li][/li]
  • [/list]

Bij het samenstellen van mijn nieuwe desktop pc wilde ik ook een nieuwe desktop set erbij hebben, en omdat het toch een onderdeel is waarvan je zeer veel gebruik maakt wilde ik daar niet op besparen.

Vormgeving
Dit is natuurlijk een heel persoonlijk onderdeel, maar ik ben er in ieder geval voor gevallen. Een zeer fraaie en luxe ogende set als je het mij vraagt,

Ergonomie
Zowel het toetsenbord met pols ondersteuning, als de muis zijn erg prettig in gebruik. De muis ligt prettig in de hand en is absoluut niet te zwaar, maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen.

Draadloze Verbinding
Een essentieel onderdeel voor een draadloos toetsenbord, de kwaliteit van de verbinding. Ik gebruik mijn set in combinatie met mijn zelfgebouwde desktop, en heb de zender in het houdertje op mijn bureau staan op zo'n 40 centimeter afstand van mijn toetsenbord en 70 centimeter van mijn muis. De werking is prima en daar heb ik eigenlijk nog nooit iets mee gehad.

Functionaliteit
Ook op dit onderdeel ben ik zeer te spreken, eigenlijk is er geen funcite die ik mis op dit toetsenbord. Nu ben ik ook niet heel veeleisend, maar alle nuttige snelkoppelingen zitten erop, eventueel zelf in te stellen met zelfs een FN functie als op een laptop.

Bouwkwaliteit
Hier had ik in eerste instantie ook geen commentaar op, en wat betreft het toetsenbord nog steeds niet, deze is gewoon prima in orde.
De muis bevalt mij echter veel minder goed, ondanks dat deze nog steeds prettig in gebruik is. Het probleem zit hem in de rubberen zijkanten waar de vingers op rusten, ik merkte al snel dat daar 'lelijke plekjes' op kwamen. Wat in eerste instantie lelijke plekjes leken, bleken later gewoon beschadigingen in het rubber te zijn. Nu ben ik altijd heel zuining op mijn spullen, en erger ik me al snel aan dit soort kleine beschadigingen. Nu een paar maanden verder is het echter zelfs zover dat ik aan 1 kant het rubber maar grotendeels eraf heb gehaald omdat het mij bij het zien van de muis zwaar irriteerde. Het rubber had scheurtjes die steeds erger werden door het gebruik en de constante wrijving van de mijn hand op de muis. Dit valt mij toch erg tegen, dat na 4 maanden dit al zo kapot is, terwijl het toch absoluut geen goedkope set is. Bij mijn vorige logitec muis heeft de rubberlaag het veel en veel langer fatsoenlijk volgehouden, dit zorgt ervoor dat ik dit onderdeel als slecht beoordeel.

Al met al een zeer fraaie en functionele set. Toch zou ik de set na mijn ervaring met de muis niet weer kopen, maar zoeken naar een set met een muis waar er op de veelgebruikte onderdelen geen slijtage gevoelige materialen zitten.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop MX3200 Laser?