Specificaties Videokaartkoeling (actief gekoeld) - Bekijk alle specificaties

Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series) Review

rinaldi94 14 augustus 2013, 1.011 views

Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series)

Pluspunten

• Het koeld onzettend goed, maakt een verschil van 21C.
  • Het ondersteund tot de nieuwste GPU van AMD, je krijgt ook nog aparte VRM mee voor de HD 6900 Serie en HD 7900 Serie mee.
  • Bij volle belasting van de GPU, maakt de koeler geen geluid.
  • Installatie is snel te doen, je kan binnen 15 minuten klaar zijn.

Minpunten

• Het neemt 3 PCI sloten ik beslag.
  • Het installeren van de VRM koeler kan moeilijk gaan/ vanwege de bescherm laag van de tape, is niet makkelijk eraf te halen.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 5
Koelvermogen Score: 5
De koeler beschik ik nu over 2 weken, het is echt een waar voor zijn geld. Ik heb de GPU koeler geplaatst op mijn AMD HD 5850 TwinForz.
Waarom heb ik het gedaan? Omdat mijn TwinForz koeler helaas kapot ging en wil nog een tijdje mee met mijn HD 5850.

De koeler kan geplaats worden op alle mid- en high-end videokaarten van AMD. Het geplaatst worden voor AMD:
HD 5000 Serie: HD 5830, 5850 & 5870
HD 6000 Serie: HD 6850, 6870, 6950 & 6970
HD 7000 Serie: HD 7850, 7870, 7950 & 7970

De temperatuur die mijn HD 5850 (niet OC) haalde met mijn TwinForz haalde max 72C. Je merkte bij zware game dat die hard draaide met de TwinForz.

Maar nu met de Gelid Icy Vision-A, maakt de HD 5850 zo stil als een baby slaap. Met zware game, houd de koeler de HD 5850 op max 59C. Het is onzettend goed gekoeld. Ik was helemaal verrast en het blijft ingame erg stil.

De installatie van de videokaart zelf was eenvoudig, de koeler plaatsen ging binnen een paar seconde. Wel was de VRM koeler soms erg vervelend te plaatsen. VRM koeler word geplaatst met een dubbel zijdig tape, het kost wat tijd om het beschermlaag van de tape af te halen.

Dus de koeler neemt helaas wel 3 sloten in beslag, maar voor de meeste mensen die naar een aftermarket koeler kijken is het niet erg.

Dit koeler is een aanrader voor mensen die niet veel willen uitgeven maar toch een stille en goed presteerde koeler zoeken. De Gelid ICY VISION-A, geeft je zeker de mogelijkheid om je GPU ver te kunnen OC.

Heb jij ook een Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series)?

kun je de snelheid van de fan's regelen?
met andere versie's van deze koeler kan dat namelijk niet. :/

alvast bedankt.
Beste Daniel,

Helaas kunnen de fan's niet geregeld worden. Nadat ik jou vraag heb gelezen, ging ik het onderzoeken. Ik heb de Fans handmatige ingesteld met MSI Afterburner en AMD Overdrive.

Eerder heb ik wel gelezen, dat de fans geregeld kan worden, maar het is afhankelijk van welke videokaart. Sommige konden met de AMD HD 6850 wel fan snelheid regelen en sommige niet.

Hopelijk heb ik je voldoende ge´nformeerd.

Met de vriendelijke,

Rinaldi94
Zit er een 3pin connector aan oid? Waardoor dubbele rpm input wellicht de regelbaarheid teniet doet?
Volgens mij zit er een 3 pin connector erop. Want Gelid heeft een accessoires dat je aan deze koeler kan koppelen, om met de hand de RPM te regelen.

Zonder deze fan controller, blijft de koeler altijd op 100% draaien. Mijn mening, is dat de koeler wel hoort maar niet storend is.

Hopelijk heb ik jou voldoende over ge´nformeerd. Als je nog vragen heb, hoor ik ze graag.