Skullcandy Fix In-Ear (Zilver, Zwart) Review

DennisvantWel 14 augustus 2013, laatste update op 14 augustus 2013, 551 views

Skullcandy Fix In-Ear (Zilver, Zwart)

Pluspunten

• Mooi geluid met Supreme Sound
  • Comfortabele oortjes die niet constant uitvallen
  • Lange kabel

Minpunten

• De belfunctie en de volumeregeling op de kabel werkt alleen voor iPhone

Ongeveer een maand geleden zijn mijn Sennheiser (CX 200 Street II, voor de geinteresseerden) oortjes kapot gegaan. Omdat ik thuis ook al een Skyllcandy koptelefoon gebruik waar ik zeer tevreden mee ben heb ik besloten om ook mijn oortjes voor buitenshuisgebruik te halen van dit merk.

Verpakking:
De verpakking presenteert de oortjes op een mooie manier, de kaft aan de voorzijde kun je openen zonder de verpakking te beschadigen om de oortjes door het plastic heen te bekijken. Wanneer je de verpakking open wil maken hoef je hier (zelfs met twee linkerhanden) je vingers niet voor op te offeren. Na het verwijderen van het plakbandje kun je het karton aan de bovenkant openen en gemakkelijk de oortjes uit de verpakking halen.

In de verpakking:
- De oortjes voorzien van de middelgrootte dopjes
- Aan de kabel bevestigd zit de Mic3 waarmee je kunt bellen, het volume aan kunt passen (bellen en volume regeling werkt alleen met iPhone en ondersteunde iPod's), op mijn Galaxy SIII werkt de pauzefunctie, en de Track Control ook. Of dit bij andere apparaten ook werkt staat niet beschreven en heb ik niet kunnen testen.
- Één paar kleinere en één paar grotere dopjes
- Een travelbag om de oortjes in op te bergen
- De documentatie met onder andre uitleg over de garantie en het gebruik van de oortjes

Geluid:
Nu zijn we bij wat voor mij het belangrijkste is bij oortjes, het geluid.
Skullcandy staat bekend om zijn Supreme Sound, deze oortjes beschikken daar ook over. De oortjes hebben een diepe heldere bass, natuurlijk klinkende vocals en de hoge tonen klinken ook erg goed. Doordat de oortjes in-ear zijn heb je bij muziek met een hogere beat en bass (128 bpm) weinig last van achtergrondgeluid, bij de wat langzamere muziek heb je dit iets meer, maar voor mij was dit nog niet storend.

Comfort:
Wat er vaak gebeurt bij in-ear oortjes is dat ze uit je oor vallen. Door de FIX technologie van Skullcandy is dat hier niet het geval. Skullcandy heeft de oortjes voorzien van een soort bochtje in het plastic dat ervoor zorgt dat de oortjes blijven steken en dus niet constant uitvallen.
Doordat er drie verschillende maten siliconen dopjes mee zijn geleverd passen deze oortjes op vrijwel elk oor. De oortjes zijn geschikt om meerdere uren achter elkaar in te hebben zonder dat er pijn ontstaat.
De kabel van de oortjes is 1,2 meter lang en dus lang genoeg om ze in te pluggen wanneer de telefoon die in je broekzak zit.

Prijs:
Deze oortjes kosten ¤50,00 euro bij de Media Markt maar het prachtige geluid en het draagcomfort zijn dit zeker waard!

Conclusie:
Voor sommigen is ¤50,00 euro voor oortjes misschien wat aan de prijzige kant, maar als je goede oortjes wil hebben dan moet je deze zeker kopen!

-----
Bedankt voor het lezen van deze revieuw, vragen, opmerkingen of verbeteringen kun je in een reactie hieronder plaatsen! :)

Heb jij ook een Skullcandy Fix In-Ear (Zilver, Zwart)?