Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-EX10LP (Zwart) Review

RareAMV 14 augustus 2013, 3.373 views

Sony MDR-EX10LP (Zwart)

Pluspunten

• Bas
  • uiterlijk
  • prijs

Minpunten

• hoge tonen te blikkerig

Waarom deze?

Ik had laatst bij een vriend van mij naar een paar oortjes zitten luisteren van sony en ik was verbaasd dat ze zo goed klonken, dus ik dacht laat ik die ook maar kopen, maar aangekomen bij de mediamarkt en zoekend naar de oortjes dacht ik ze gevonden te hebben, want ze hingen onder de oortjes die mijn vriend ook had. Eenmaal bij de kassa kijk ik verbaasd op van de prijs, 15 euro, want volgens mijn vriend waren ze 20 euro. Ik ben niet het type die graag wegloopt bij een kassa dus ik dacht, het zal wel goed zijn. En aan 15 euro koop je je niet dood. Dat is mijn verhaal....

Ok, je hebt ze gekocht voor de geluidskwaliteit, hoe klinken ze?

Nou in het begin was ik niet echt tevreden met het geluid, het klonk allemaal wel heel blikkerig en geen bas te verkennen, maar.... ik had ze niet goed ingedaan... het zijn van die in-ear oortjes en ik heb eigenlijk nog nooit eentje gehad. Toen ik ze er eenmaal goed in me oor had zitten viel het wel mee, de bas is goed, gezien de prijs en de midden tonen ook, maar de hoge tonen vallen me nog steeds een beetje tegen. En gezien ik graag naar soundtracks luister waar meestal klassieke intrumenten in zitten is dat best wel een tegenvaller. Ik heb ook andere oortjes van sony, de Sony MDR-E820LP, deze geven wel geniale hoge klanken weer, maar de bas is bij deze oortjes in geen velden of wegen te bekennen. Dus over het algemeen zal ik voor deze oortjes kiezen want ik hou ook wel weer van een beetje bas.

Zitten de oortjes comfortabel?

Ik ben niet echt van van in-ear oortjes, vooral vanwege als je ze eenmaal in hebt je het gevoel hebt alsof je water in je oor zit... als je loopt voel/hoor je de dreun gewoon in je oor en dat is niet echt prettig, vooral als je naar een rustig muziekje zit te luisteren. Verder komen de oortjes met 3 maten rubbertjes, small medium en large natuurlijk. Ik heb gewoon de standaard(medium) er op gelaten.

En hoe zit het met de bouwkwaliteit en vormgeving?

Over de bouwkwaliteit kan ik nou niet echt veel zeggen, gezien ik ze sinds gisteren heb. Maar ik denk dat ze wel een paar maanden intensief gebruik kunnen hebben.(de meeste oortjes bij mij geven het op naar een paar maanden^^). De vormgeving van deze oortjes is simpel maar modern, en ik heb 0% verstand van vormgeving dus ik zal maar zeggen: ze zien er mooi uit.

Conclusie:

Voor deze prijs, krijg je waar voor je geld, misschien kun je nog betere oortjes halen voor 15 euro maar ik vind dit goed genoeg. De kwaliteit van het geluid is redelijk en het enige waar je rekening mee moet houden is als je een intensief gebruiker bent of je het wel fijn vind om in ear oortjes te nemen, want ik vind het niet echt prettig.

Mijn gramatica is niet geweldig en ik weet dat, dus kraak me er niet op af, maar je mag natuurlijk wel aangeven waar het onprettig leest en wat ik zou moeten veranderen zodat het wat beter valt te lezen.

• LG optimus 4X hd

Heb jij ook een Sony MDR-EX10LP (Zwart)?

Mooie review, maar wat waren de oortjes van je vriend dan? Of vind je deze toch mooier klinken.
Het luxere type: http://tweakers.net/productreview/96579/sony-mdr-ex50lp-(zwart).html :), nadat deze (van de review) kapot waren gegaan had ik toch dezelfde als die van mijn vriend gekocht, omdat ik maar 1 keer geluisterd had bij mijn vriend vond ik de ex10lp in vergelijking goed klinken, maar nadat ik de ex50lp flink beluisterd hard kan ik toch zeggen dat er wel degelijk verschil in zit, maar dat is allemaal subjectief. Voor de prijs zijn de ex10lp het wel waard. Maar voor een paar euro's meer kun je misschien toch iets beters krijgen.
Wat ik leuk vindt is dat je een vraag stelt en daar vervolgens antwoord op geeft. Alsof je tegen iemand aan het praten bent. Dat maakt het wel iets persoonlijker. Leuk gedaan!
oke bedankt voor je snelle antwoord