Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 300Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender Review

HenkvTB 13 augustus 2013, 7.908 views

TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender

Pluspunten

• Mooie vormgeving en groot gebruiksgemak.
  • Voor gebruik heb ik de firmware bijgewerkt. Is zeer eenvoudig.

Minpunten

• Eigenlijk geen. Toch maar muggeziften; Voor veranderen van instellingen en wachtwoord is de webinterface nodig. Werkt het beste via bijgeleverde UTP kabel. Dit staat keurig omschreven in de handleiding. Maar als je die niet leest, kan het vreemd overkomen dat je het apparaat niet ziet.

Beheerbaarheid Score: 5
Achter in de tuin (bij werktafel) en in andere delen van het huis was WIFI niet altijd aanwezig. Deze WIFI extender daarom besteld bij 4Launch. De volgende dag was deze keurig geleverd. Uitgepakt en binnen 5 minuten was het geheel werkend. Door geinstalleerde WiFi netwerk te laten onthouden (via webmenu, en meerdere netwerken mogelijk) kan apparaat uit een stopcontact gehaald worden en in een ander stopcontact worden geplaatst zonder opnieuw te configureren.

Apparaat is eenvoudig te configureren en geeft een mooie signaalsterkte. Door de TV mbv een UTP kabel op het apparaat aan te sluiten is de kwaliteit van de mediastreams duidelijk verbeterd.

Door mooie vormgeving (grote stekker), gebruiksgemak en nette prijs zeker een aanrader.

• Apple TimeCapsule

Heb jij ook een TP-Link TL-WA850RE-300 Mbps Universele Wi-Fi Range Extender?

Hoe zit het met het overpakken van signaal van je draadloos device met deze set-up? Met sommige wil dat nog wel eens stotteren. En snelheid?
Beste Daniel,

Ik merk niet welk station mij van verbinding voorziet. Geen stotteren dus.
Door de recent toegevoegde Horizonbox van UPC in het WIFI netwerk is een keer de IP-range onverwacht in de extender gewijzigd, met als gevolg geen internettoegang. Gewoon apparaat uit het stopcontact en er weer in, toen was alles weer goed.
De snelheid is prima. Met Ookla speedtest een meting uitgevoerd op mijn Iphone. We zaten met drie Iphones en een Ipad op max 3 meter van de extender. Gemeten snelheid was; ping 19ms, down 20.09 Mbps en Up 8.22 Mbps. Is niet de maximale snelheid maar voor mij ruim voldoende.
Ik heb al eerder een TP Link repeater gehad, maar die werkte dramatisch, wat is uw originele router? Waarvan hij het signaal zeg maar versterkt? En maakt hij een alternatief netwerk aan of zendt hij het opnieuw uit? (verschilt bij sommige apparaten)
De router is een Apple Time capsule. De repeater versterkt dit signaal. Je kunt kiezen hoe je dit insteld.
Oh sorry, het stond er bij, mijn excuses. Bedankt voor je antwoord.
Kan je dit apparaat ook instellen zodat het functioneert als een Accesspoint (geen repeater modus) en dat je ethernetpoort gebruikt om hem aan te sluiten aan je bekabelde netwerk?
Dit is een range extender / repeater die je ook als bridge kunt gebruiken, dus met de ethernetpoort een bekabeld apparaat aan te sluiten op het wifi netwerk.
Wanneer je de kabel in een bekabelde router stopt kun je deze wifi maken, de combinatie zou dan kunnen werken als accespoint. Dus ik denk dat het wel zou moeten kunnen.
Voordat je aan de gang gaat, kijk eerst zelf bij de leverancier voor meer informatie en mogelijkheden, en/of vraag het aan de leverancier. Ik kan je niet verder helpen.
Hey,

Hoe liet je het apparaat je wifi netwerk onthouden? Haal er niet echt duidelijk uit hoe het moet en van de beschrijving word je ook niet echt veel wijzer ...
de configuratie moet via de webinterface en de UTP kabel