WD Black (2010, SATA-600), 1TB Review

mrkazoodle 11 augustus 2013, 1.116 views

WD Black (2010, SATA-600), 1TB

Bij mijn keuze voor deze harde schijf heb ik me laten leiden door de garantie van 5 jaar want betrouwbaarheid is vrij belangrijk voor mij.

Ik was van plan een enterprise editie van Seagate te nemen zoals ik een in mijn andere pc heb zitten. Die ging namelijk kapot op het einde van de garantietermijn, daardoor heb ik 9.99 euro kosten aan die pc sinds zijn bouw in 2007 door het moeten opzenden van de kapotte schijf naar schiphol.
Toen zag ik deze op tweakers staan met ook 5 jaar garantie en reeds een goede beoordeling heb ik deze gekocht en ik kan niet anders dan me bij de trend van de andere reviews aansluiten: hij doet zijn werk goed, snel, maar wat lawaaierig naar mijn mening.

Misschien komt het doordat dit mijn eerste systeem is dat voornamelijk gebruik maakt van een SSD (enkel de User folder staat op de HDD) dat het geluid dat hij maakt snel opvalt, maar ik geloof dat hij gewoon wat aan de 'luidruchtige' kant is.

Heb jij ook een WD Black (2010, SATA-600), 1TB?

Seagate en Samsung zijn gewoon erg stil, maar de rest maakt wel herrie, dat is helaas een feit.
Mij viel het ook op sinds ik overgestapt ben op WD RE4's.
Bedankt daarvoor, het wordt in de toekomst waarschijnlijk weer een seagate.

Once you go black, you immediately go back! :P