TDK EB900 (Zwart) Review

Gertson 11 augustus 2013, 1.433 views

TDK EB900 (Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Zeer goede geluidsisolatie
  • Goede bouwkwaliteit

Minpunten

Na een jaar heeft mijn TDK EB900 het begeven, dus ik dacht, laat ik er nog een review over schrijven.

Ik heb de TDK EB900 voor 30 euro aan kunnen schaffen een jaar terug, bij de Media Markt. 50 Euro vind ik wat te duur voor deze oortjes.

Geluidskwaliteit:

De geluidskwaliteit is behoorlijk goed. Er zit een goede, stevige bass in, alleen zijn de hoge tonen iets minder hoorbaar omdat de bass wellicht kan overheersen bij bepaalde nummers. Verder heb ik er niets op aan te merken, en heb ik genoten van het geluid dat ze produceerden

Bouwkwaliteit:

Prima bouwkwaliteit. I.p.v. het standaard rubberen koord, krijg je bij deze oortjes een soort van gevlochten koord, wat ook dunner is. Dit raakt ook wat minder makkelijk in de knoop vond ik zelf. De oortjes zelf hebben schuimrubberen dopjes, wat voor een zeer goede geluidsisolatie van buitenaf zorgt. Het schuimrubber word wat zachter als je het in je oren doet, waardoor het bij iedereen past, omdat de dopjes zich aanpassen aan de oren door het materiaal. Je hoort al bijna niks meer als je ze alleen in je oren hebt, zonder muziek af te spelen. Nadeel is wel dat ze na een tijdje erg vies worden, ook al maak je je oren nog goed schoon. Dit komt omdat het schuimrubber zacht word, en er blijft heel makkelijk oorsmeer aan kleven. Dit was voor mij niet echt een groot probleem overigens. Je krijgt als het goed is wel de standaard rubberen dopjes er ook bij geleverd, dus je kunt ze altijd nog verwisselen.

Levensduur:

Die van mij zijn 1 jaar meegegaan, daarna viel het rechter dopje uit. Maar het is hoogstwaarschijnlijk dat dat komt doordat dat dopje op de grond viel, sindsdien werkte die niet meer.

Conclusie:

Al met al top oortjes, alleen zou ik er geen 50 euro voor neerleggen. Helaas worden ze volgens Tweakers nog maar bij 1 shop verkocht. Mocht je ze tegenkomen voor een goede prijs, zeker meenemen!

Heb jij ook een TDK EB900 (Zwart)?

Dank voor je review:)
Dank voor de review. Vandaag twee voor 29 euro bij ibood.
Jij ook bedankt voor het melden, gelijk gekocht :)