Creative D80 (Zwart) Review

Jumpman 10 augustus 2013, laatste update op 10 augustus 2013, 1.278 views

Creative D80 (Zwart)

Pluspunten

• Geluid, dit is voor deze prijs kwaliteit verhouding goed.
  • Vormgeving, tijdloos en verder geen poespas.
  • Geeft goed wat 'body' aan de muziek voor deze prijs.

Minpunten

• 3,5 mm jack aan de voorkant, deze zou ik liever aan de achterzijde zien.
  • De Bass kan altijd beter (misschien te verwend met dagelijks luisteren naar Harman Kardon speakers).
  • Bij een Bluetooth verbinding knippert er een groen lichtje, deze had uit mogen gaan bij een goed opgezette verbinding, of in ieder geval niet op de voorkant van de speaker hoeven zitten.

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 3
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Voor wat muzikale opluistering in de tuin, schuur en bij het klussen was ik opzoek naar een goede prijs/kwaliteit Bluetooth Speaker. Een mede Tweaker tipte me met een aanbieding, en ik besloot het eens te proberen.

Mijn reviewcommentaar is gebaseerd op een aanschafprijs van ¤ 14,99 bij de Kruidvat.

Specificaties:
AVRCP (Bluetooth-afstandsbediening);
Ondersteunde codecs: SBC;
Type aansluiting: Bluetooth; 3,5 mm jack;
Volumeregeling: Ja.

Over de specificaties van de echte speaker is helaas niets te vinden, ook niet op de website van Creative zelf. Helaas heb ik zelf geen meetapparatuur om de speaker eens naar waarden te meten.

Verder heb ik ervaring met de volgende MP3 Speakers: Sony SRS-BTM8, JBL OnStage III en de Sonos Play:5.

De Creative D80 kan met de Sony SRS-BTM8 nog wel concurreren, maar met de JBL OnStage III lukt dit al niet meer. De Sonos Play:5 is natuulijk helemaal een brug te ver, en zit ook in een heel ander prijssegment.

Voor de adviesprijs van ¤ 49,99 had ik denk ik wel voor een andere speaker gekozen, voor de veel voorkomende ¤ 27,99 in de Pricewatch is het een prima keuze. Dat Harman Kardon, JBL en Sonos zo'n beetje de beste speakers in deze markt maken, staat buiten kijf, hier is bij de goede modellen de prijs dan ook naar.

Heb jij ook een Creative D80 (Zwart)?

Welke zou je dan kiezen ipv deze voor rond de 50 euro?