Specificaties Zuil speaker met 100W vermogen - Bekijk alle specificaties

Yamaha NS-555 (Zwart) Review

MyrdhinM 8 augustus 2013, laatste update op 20 april 2015, 9.155 views

Yamaha NS-555 (Zwart)

Je kunt van geluk spreken dat je voorbij deze luidsprekers bent gekomen. Om een aanzienlijke mate van verbetering boven de NS-555 te krijgen moet je ongeveer vijf keer de hoeveelheid euro's investeren.

Pluspunten

• Naast het piekfijne frequentiebereik in de midden en hoge tonen, heeft het een denderende bass, wanneer ik die hard zet trilt boven het kopje van mijn nachtkastje. Een betere bass dan menig subwoofer (dit wordt tevens beter wanneer ze ouder worden).
  • Geweldig uiterlijk. Deze set siert je kamer op een stoere manier zonder grill en op een elegante manier met grill.
  • Stevig. Gemaakt van puur hardhout wegen ze 20kg per stuk en zijn stevig, stabiel en onbreekbaar.
  • Het set is uit te breiden met center en book shelve speakers

Minpunten

• Groot en zwaar, maar dat is al snel onvermijdelijk bij goede zuilspeakers. Als je wat minder wilt qua omvang, gewicht en prijs, begin dan met deze book shelve speakers: Yamaha NS-333

Mid- en hoogweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Ken je dat? Met een budget beginnen maar na dágen reviews lezen, moeten concluderen dat als je het budget niet verdubbelt voor die éne aankoop, je voor altijd spijt zal hebben en nooit tevreden zal zijn voor de mindere keuze. Dat na al die reviews er nog maar ééntje overblijft. Dat je overal leest dat men het ook had gekocht als het dubbel of trippel zo duur was geweest. Deze luidsprekerset is die aankoop. In reviews leggen audiofielen uit dat je speakers van deze kwaliteit niet snel onder de $1000,- zal vinden. Ik heb de luidsprekers nu drie jaar in mijn bezit en wordt nog steeds blij elke keer dat ik er naar luister (en kijk).
Lees vooral ook wat anderen er over te zeggen hebben: http://forums.audioholics...-ns-555-loudspeakers.html
26 reviews op Amazon
Stop met zoeken en koop deze luidsprekerset.

Heb jij ook een Yamaha NS-555 (Zwart)?

Hoe klinkt het geluid van films/series over deze speakers?

Ik zoek zelf 2 goede zuilenspeakers, waarmee ik muziek wil luisteren en fatsoenlijk tv kan kijken.

Een surround set is lekker voor films, maar persoonlijk vind ik het geen gemis als ik het niet heb. Wil niet meerdere draden naar de verschillende hoeken trekken voor een goede surround opstelling.
Je waant je in de bioscoop. Een zuilluidsprekerset is juist bij uitstek geschikt voor films/series vanwege de plaatsing van de cones voor de hoge en middentonen.
Dank je voor je snelle reactie!

Fijn om te horen dat ze ook goed geluid produceren als film/serie speakers :)

Mijn huidige setje Logitech Z500(overblijfsel uit mijn kamer/gamer tijdperk :P) begint het te begeven na jaren trouwe dienst en wil nu eens een fatsoenlijke set halen.

Door al het aanbod is het soms moeilijk om door de bomen het bos te zien, maar dankzij de reviews ben ik overtuigd van de prijs/kwaliteit verhouding van deze speakers.
Haha, ik had destijds precies dezelfde situatie en overwegingen. Succes met je aankoop en plaats vooral ook een korte review bij de luidsprekers die neemt. Ben benieuwd.
Ik heb deze speakers nu ook al een half jaar en ben er ook zeer tevreden over. Ik gebruik ze icm een Yamaha RX-475 versterker. Nu wil ik alvast een center speaker kopen namelijk de Yamaha NS-C444 alvorens ik de twee sattelite speakers voor achter ga kopen. Is dit aan te raden? Of beter doorsparen zodat ik de center en de sattelites in 1x kan kopen? Dit ivm of het geluid dan goed werkt. Bij Stereo instelling lijkt het mij dat die center speaker niet gebruikt wordt en bij 5.1 instelling lijkt mij dat ik de helft van het geluid niet hoor omdat dit dan naar de sattelites verstuurd wordt die er dan nog niet zijn.
Dit ligt voornamelijk aan je gebruik. Aangesloten op een computer of CD-/DVD-/BlueRayspeler? Ondersteunen deze 5.1 geluid, en is dit met 5.1 kabels of digitaal aangesloten op de versterker of gewoon een stereo tulpkabel? Ondersteunt de afgespeelde media zelf ook 5.1 technologie of zijn het vaak normale CD's of films?
Ik heb er een WiiU, PS4 en Xbox One op aangesloten. Een HTPC met daarop XBMC/Kodi waarmee ik films en series kijk. En nog de TV zelf die waarmee ik via CI+ Ziggo TV kijk. TV boeit me niet zo.. Het gaat mij om de consoles.

Alles zit met HDMI aangesloten.

[Reactie gewijzigd door Techno Overlord op 19 april 2015 12:52]

HDMI aan de TV ondersteunt 5.1, maar is je TV ook met 5.1 ondersteunende bekabeling aan je versterker aangesloten? Dat gaat niet via HDMI, maar optische audiokabel of analoge tulpkabels.
Als je TV ook 5.1 signaal doorgeeft aan je versterker zal je zeker geluiden missen die voor de achterste luidsprekers bedoelt zijn. Echter is dan niet de versterker het schuldige apparaat, maar de console en de TV. Daar is het soms mogelijk om in te stellen dat de console of de TV een stereosignaal doorgeeft, wat vervolgens dan weer door de versterker verspreid wordt over je drie luidsprekers. Je kunt het vooral gewoon testen met je huidige opstelling. Als je een game opstart en de 5.1 setting op de versterker aanzet, luisteren of je geluiden mist die achter je plaatsvinden in de game.
Tot zover strekt mijn kennis. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je meer wilt weten adviseer ik je de vraag op t support forum van Tweakers of een ander multimedia forum te plaatsen :) Succes.
Tussen mijn TV en versterker zit idd een HDMI kabel. Ik snap niet wat je bedoelt met "dat gaat niet via HDMI". Bedoel je daarmee dat mijn tv geen 5.1 over de HDMI kabel kan versturen naar mijn versterker? Het is een vrij moderne TV (Sony 50-w805b uit 2014) en volgens mij verzend deze wel 5.1 uit naar het aangesloten apparaat. De HDMI kabels zijn allen van het type 1.4a.

In ieder geval bedankt voor je antwoord. Ik wacht wel even en spaar wel door zodat ik ook gelijk de achterste speakers kan kopen. Voor de rest ga ik verder kijken op GoT voor meer info.
Oh excuus, dat is dan wel 5.1 ondersteund zonder twijfel. Het verhaal blijft verder hetzelfde. Als je de centerspeaker nu koopt, doe je dat toch niet voor de surroundsound beleving. Je kunt de centerspeaker er dus gewoon aan hangen en het 5.1 geluid uit zetten op je consoles. Je versterker zou het geluid dan gewoon stereo over je 3 speakers moeten verdelen. Dit kan je testen door een luidspreker die je nu hebt aan de center uitgang te hangen, en te luisteren of er geluid uit komt, en bij welke versterkerinstellingen. Als er dan geluid uit komt, terwijl 5.1 uitstaat op het bronapparaat, weet je dus dat het werkt, en kan je eventueel kiezen om hem vast te kopen.
Ontopic: leuk om te zien dat er weerstand wordt geboden.
Offtopic: zou je de url uit je 'minpunten' willen aanpassen? - Die werkt nu niet
Oh ik zie het. Done
Wat bedoel je met weerstand?

Edit: Het blijkt niet op te lossen zijn, het wordt steeds veranderd naar een niet-klikbare link. Blijkt met de pagina omzet van februari te maken. De link zit er wel achter, wanneer ze de bug fixen wordt het vanzelf klikbaar.
pricewatch: Yamaha NS-333 2.0 (Zwart)

[Reactie gewijzigd door MyrdhinM op 29 mei 2014 17:07]

Ik ben het helemaal eens met deze review. Ik heb het geluk gehad, zo goed als nieuwe exemplaren te kopen ver beneden de winkelprijs. Maar de winkelprijs (zeg vanaf ¤200,- per stuk) is zijn geld al dubbel en dwars waard. Wat een prijs/kwaliteitverhouding!
Ik heb deze speakers gekocht puur op basis van deze review en ben er erg tevreden over :) .
Edit: verkeerde plek voor deze reactie.

[Reactie gewijzigd door MyrdhinM op 16 juli 2014 15:07]