HP ProBook 6560b (LG652ET) Review

skelleniels 6 augustus 2013, 1.735 views

HP ProBook 6560b (LG652ET)

Pluspunten

• Prestaties
  • Accuduur
  • Warmteontwikkeling
  • Beeldkwaliteit
  • Upgradebaarheid

Minpunten

• Niet super mobiel kwa gewicht en dikte

Inmiddels ruim een jaar deze notebook zakelijk in bezit en hij bevalt me nog steeds prima. Hij wordt bijna dagelijks gebruikt op verplaatsing en daarom is een stevige laptop en goeie accuduur belangrijk. Op de laptop is Windows 8 Pro ge´nstalleerd(In het begin de Preview versie)

Mobiliteit:
Kwa gewicht kon het wel wat beter aangezien het zeker niet de lichtste laptop is in zijn formaat. Op het eerste zicht lijkt de laptop hoger dan andere, maar naast een Probook 4540S is het verschil miniem. Verder is de laptop wel zeer stevig en dus prima geschikt voor het dagelijkse gesleur. Bouwkwaliteit is dus prima in orde.

Prestaties:
Met de aanwezige Core I5 en HD3000 kan ik me prima uit de voeten helpen. Spelletjes worden er normaal niet op gespeeld, dus een aparte videokaart was niet nodig. Sterker nog, ik wilde helemaal geen dedicated videokaart. Het is een onderdeel meer wat kan kapot gaan + de accuduur zal er zeker niet op verbeteren.

Accuduur:
Prima in orde voor mij. Bij gewoon werk(RDPSessie, documentje typen, wat opzoeken op internet, Firewall of router configureren...) gaat de accu een kleine 6 uren mee. Mocht deze accu kapot zijn, heb ik al gevonden op replacedirect dat er een accu in past met meer capaciteit.

Warmteontwikkeling:
Geen probleem, laptop blijft aan de onderkant bij het gewone werk na uren nog steeds koud en als ik de temperaturen monitor, dan komt de Core I5 niet boven de 50 graden uit.

Beeldkwaliteit:
Dik in orde, al stel ik hier geen te hoge eisen aan. Ook de helderheid staat bij mij meestal op het laagste aangezien dat meestal voldoende is.

Geluid:
Niet speciaal, zijn gewone laptopspeakertjes waar je niet enorm veel van moet verwachten, was ook niet mijn wens.

Upgradebaarheid:
Laptop is aan de onderkant met 1 schuifknop volledig open te maken, waarbij je meteen aan de cpu, het ramgeheugen, hard disk, pci-e sloten... kan. Standaard zit er maar 1 latje RAM in wat kan besparen in kosten wanneer je upgrade(Ik heb er momenteel 4+2 GB inzitten aangezien we nog een latje van 2 overhadden). Ook is er nog een pci-e slot over.

Heb jij ook een HP ProBook 6560b (LG652ET)?

Niet de dockingpoort vergeten. Vanaf de ProBook 6000 series is dat aanwezig.
Inderdaad, ik voeg het nog toe. Was het vergeten aangezien ik deze nooit gebruik
Beste
Ik zie dat uw advertentie al een paar dagen op reservering staat. Is dat inmiddels al afgerond of kan ik eventueel nog van uw aanbod gebruik maken.

Ik hoor het wel.

Met vriendelijk groet
Martin Gulwijk
Welke advertentie bedoel je? Dit is een review van 4 jaar oud...
Mijn excuses. Had ik niet gezien. Groet Martin