Specificaties 2.0 Boekenplank speaker met 30W vermogen - Bekijk alle specificaties

Edifier Studio 6 Plus (Zwart) Review

Meulendijks89 6 augustus 2013, laatste update op 6 augustus 2013, 6.959 views

Edifier Studio 6 Plus (Zwart)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit
  • Afstandsbediening
  • 2 Audiobronnen

Minpunten

• (nog)Geen

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Edifier Studio 6 Plus (R2600 PLUS) Review

Inhoudsopgave:
7. Afstandsbediening
8. Geluidskwaliteit
9. Conclusie

1. Inleiding:
Nu ik klaar ben met het bouwen van mijn nieuwe PC en het plunderen van mijn bankrekening kan ik nu een maand later opzoek naar een mooie set speakers. Ik heb een tijdje getwijfeld om weer een 5.1 set te kopen maar deze keer wou ik toch een andere weg inslaan en heb ik gekozen voor een 2.0 set. Waarom?? Omdat ik (nog) thuis woon in een flat waar het geluid(bass) al snel te hard staat en ik deze keer niet meer wil uitgeven dan 200 euro voor een set speakers omdat ik ook nog wat andere randapparatuur wil kopen zoals een Mechanisch toetsenbord & Gaming muis. Uitendelijk heb ik gekozen voor de Edifier Studio 6 Plus Speakerset voor 149,-.

2. Verpakking:
De speakers zitten verpakt in een fraaie stevige doos, Als ik de doos open zie ik dat de inhoud goed beschermd wordt door 2 dikke stukken piepschuim en de speakers zelf zitten nog eens verpakt in folie.

3. In de doos:
In de doos vinden we het volgende:

- 1 Active speaker
- 1 Passive speaker
- 1 Afstandsbediening
- 2 Batterijen
- 1 3.5mm naar dual RCA kabel
- 1 RCA naar RCA Kabel
- 1 Nederlandse Handleiding

4. Features:
- Bi-amplificatie met twee klasse-D versterkers voor zowel de woofer en tweeter drivers
- 6 ½ "(178mm) woofer en 1" (25mm) zijden dome-tweeters magnetisch afgeschermd, het verstrekken van 124 Watt RMS uitgangsvermogen
- + / - 6dB treble en bass 12dB elektronische toonregeling met DSP-technologie
- Infrarood draadloze afstandsbediening met volumeregeling, mute en input selectie functies
- Professionele 5 pin XLR canon luidsprekertype aansluitkabel
- Gemakkelijk bereikbaar zijkant gemonteerd bedieningspaneel voor volume, bas en treble-controls
-Dubbele RCA-ingangen voor aansluiting op meerdere audiobronnen
- Gekalibreerd uitlopende basreflexpoort, in de achterzijde van luidsprekerkast.

Aansluitkabel naar 2e speaker.

5. Specificaties
Subwoofers: 20Hz - 2.1KHz | Tweeters: 2,6 Hz - 20 kHz
- Ingangsgevoeligheid:
1000mV 50mV
- Aanpassing:
Zijpaneel EQ controle met volume, bas en treble plus infrarood draadloze afstandsbediening
- Luidspreker unit:
Bas unit: 6 ½ inch (178mm), magnetisch afgeschermd, 6Ω, met bas reflectie poort Treble: 1 inch (25 mm) silk dome tweeter, magnetisch afgeschermd, 6Ω- Audio-ingang:
Dubbele RCA-ingang (RCA - RCA en RCA naar AUX)

6. Bouwkwaliteit & Vormgeving
De speakers van Edifier voelen erg stevig aan, dit is vooral te danken aan het gewicht van 16,3 KG en 15mm dik MDF. De stofkappen zitten stevig vast aan de speakerbehuizing maar zijn makkelijk van de speakerbehuizing af te halen mocht je dat willen. Aan de zijkant van de Active speaker vind je 3 stelknoppen namelijk Volume, Bass en Treble en een 2 kleurige led die aangeeft dat de speakers aanstaan (groen is AUX en rood is PC) en is tevens de sensor voor de afstandsbediening.

De vormgeving van de speakers is persoonlijk maar ikzelf vind de speakers er goed uitzien. Door de geheel zwarte MDF behuizing zien de speakers er strak uit. Maar het zijn geen kleine speakers met een afmeting van 37,5 cm hoog, 21,8cm breed, en 28cm diep zonder stofkap en 29,3 met stofkap zijn het flinke speakers dus je hebt wel een flink bureau nodig, let daar wel op als je interesse hebt in deze speakers. Anyway ik kan hier lange verhalen kort maken want de keuze is aan jou om het mooi te vinden of niet.

7. Afstandsbediening
Als je de volumeknop aan de zijkant van de speaker niet wilt gebruiken of je zit op een afstand van de speakers en je hebt geen zin om op te staan levert Edifier een afstandsbediening bij deze set. Op de afstandsbediening zitten 5 knoppen, Volume +, Volume -, Mute, PC en AUX. De afstandsbediening heeft een afmeting van 10,9 lang 4,2 cm breed en 1,9 cm dik en werkt op 2 AAA batterijen en ligt goed in de hand.

8. Geluidskwaliteit
Hier wil ik even melden dat ik geen “audiophile” ben maar jullie toch zo goed mogelijk wil vertellen hoe het geluid klinkt met deze speakers.

Een 2.0 set is even wennen want je hebt geen aparte subwoofer meer en het geluid wat van achter komt bij een 5.1 set valt ook weg. Maar na een aantal dagen muziek afspelen en Battlefield 3 spelen ben ik zeer tevreden met de Studio 6 van Edifier.

Muziek:
Ik heb verschillende soorten muziek afgespeeld om een beeld te krijgen hoe deze speakers presteren. Top 40, dance, 80’s, hardstyle.. het klinkt allemaal goed en helder met deze set en er is voldoende bas.

Games:
Qua spellen kan ik je vertellen dat Battlefield 3 erg goed klinkt met deze set. Ik heb het geluid van Battlefield 3 ingesteld op Wartapes en verbetering voor stereo speakers ingeschakeld. De kogels vliegen je om de oren en er is genoeg bas om je bureau te laten trillen.

Films:
Ik kijk bijna geen films thuis en laat staan op de PC dus helaas kan ik hier niks over vertellen.

Midden en hoge tonen:
Door de aparte tweeter zit het met de weergave van de hoge tonen wel goed, ook de middentonen zijn naar mijn gevoel goed.

Basweergave:
Deze 2.0 set heeft geen losse subwoofer maar een ingebouwde. De basweergave is goed maar je kan natuurlijk niet verwachten dat deze set net zoveel bas levert als een set met een losse subwoofer.

9. Conclusie
Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop, ben tot nu toe zeer tevreden over de kwaliteit van de speakers en dat voor 149,- euro. Wil deze set dan ook aanraden als je opzoek bent naar een goede 2.0 set. Maar ben je opzoek naar een set die flink wat bas eruit blaast moet je toch naar een 2.1 kijken.

Heb je vragen of tips/verbeteringen voor mijn review dan hoor ik het graag.

Heb jij ook een Edifier Studio 6 Plus (Zwart)?

Ik ben denk ik van plan om dezelfde speakers te gaan halen. Echter heb ik nog 2 vraagjes.
Hoe hard kunnen de speakers? Ik heb in het verleden eerder speakers gezien die actief waren en die op vrij luide standen vrij veel vervorming vertoonden.
Hoe lang is de XLR kabel waarmee je de speakers aan elkaar doorverbindt?

Bedankt voor de goede review!
De kabel is ongeveer 180cm.

De speakers kunnen hard maar als je ze vol open zet krijg je inderdaad vervorming.
Zelf heb ik de speakers nooit vol openstaan.
Hartelijke bedankt!

De kabel zou ik waarschijnlijk langer moeten maken. Het gaat me er echter ook niet om dat ze heel hard kunnen maar ik hou er af en toe wel van dat ze redelijk hard (niet al te hard) kunnen staan zonder dat je veel vervorming krijgt.
Ze kunnen "hard" zonder vervorming maar dan heb je de max nog niet bereikt.
Dan ben ik er wel uit, dit worden ze! Bedankt voor je snelle reacties!
Mooie review, alleen zijn je plaatjes bij mij heel erg groot?
bij zijn de plaatjes ook super groot
Hoe kan je de speakers aan/uit zetten?

Zit er ergens een power of standby knop op, of kan je hem met de remote in/uitschakelen?