Yamaha NS-PA 120 (Zwart) Review

trolloos 5 augustus 2013, 1.340 views

Yamaha NS-PA 120 (Zwart)

Pluspunten

• Ze zien er mooi uit maar wel een stuk kleiner als verwacht

Minpunten

• Ik vond de speakers op mijn tv beter

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 1
Film/gameweergave Score: 1
Muziekweergave Score: 1
Waarschuwing: Dit is geen uitgebruide review gewoon een kleine onderbouwing bij de beoordelingsterren.

Voor dat ik deze set kocht hadden we 2 zuilen van Magnet, het type weet ik niet meer maar ze waren heel erg oud en ze begonnen te kraken bij de bass. Toen ik het schuim rond de conus wou vervangen heb ik perongeluk de conus stuk gemaakt. En dus waren ze aan vervanging toe.

Omdat ik best vaak 50GB blue-rays download en afspeel via mijn laptop naar mijn tv met een HMDI kabel leek mij een home cinema set wel ideaal. Bij de vorige zuilen hadden we geen subwoofer nodig ik vond het geluid prima zo en ik vind subwoofers meestal niet zo een heel mooie toevoeging bij een film. Ik heb liever dat in elke speaker zelf een subwoofer erbij in zit. Alleen had ik het niet zelf voor het zeggen want ik zocht de speakers uit voor iemand anders en niet persť voor mij, namelijk mijn moeder. Dus de speakers moesten er vooral mooi uitzien en voor de rest maakte het niet heel veel uit.

Uiteindelijk omdat ik wel graag een 5.0 wou uitkiezen waren er maar twee keuzes voor het budget van rond de 200 euro:
- Jamo S 426 HCS3 5.0
- Deze Yamaha set.
En omdat de Yamaha er mooier uitzag en omdat er ook nog letterlijk op hun site staat "it also delivers generous bass output" hebben we de Yamaha gekozen, het was ook nog eens een vrij bekend merk.
Bron:

Wat een smerige leugen, dit systeem is even dof als de speakers op een smartphone. En daar is wat mij betreft ook alles mee gezegd.
Ik wou deze meuk terug sturen maar we hadden het al getest en volgens de site waar ik het had besteld "coolsound.nl" heb je dan maar recht op 80% van het aankoopbedrag. Dus dat hebben we ook maar niet gedaan.

Heb jij ook een Yamaha NS-PA 120 (Zwart)?

Die zuilen hebebn twee maal een 6,5 cm woofer met een reflexpoort aan de onderkant. Dus tenzij je ze niet perfect opstelt, krijg je inderdaad weinig bas. Je had beter voor die Jamo's kunnen gaan, aangezine die een grotere woofer hebben en dus meer lucht kunnen verzetten.
Ja dat weet ik nu ook ja, maar ik had een topic bij "Consumentenelektronica Aankoopadvies" en niemand had me dat even kunnen vertellen?