HP Compaq 6910p (GB950EA) Review

PWM 18 augustus 2008, laatste update op 18 augustus 2008, 616 views

HP Compaq 6910p (GB950EA)

Pluspunten

• De accu kan je (scherm laag en Vista in Power Saver) rekken tot 5 uur. Het scherm bevalt prima, de laptop is niet zwaar en het formaat is goed om mee te nemen.

Minpunten

• De laptop word heet, heel heet. Verder maakt het ding een verschrikkelijke herrie, doordat de fan flink aan de bak moet. Je hoort de laptop op een meter of 10 nog flink loeien.
  • Wegens problemen is het moederbord 2 keer vervangen door HP, maar dat heeft de hitte problemen helaas niet verholpen.

Ik heb de 6910p nu een jaar in bezit, met T7700, 4GB en een 7200RPM schijf. De laptop bevalt op zich redelijk: Hij heeft een mooi formaat, goed scherm en de accu kan je met wat moeite best lang rekken. Helaas laat het model steken vallen op het gebied van bouwkwaliteit.

De support van HP is redelijk. De mensen die je aan de lijn hebt zijn vriendelijk, evenals de mensen die daadwerkelijk aan de deur komen om je laptop te repareren. Probleem is wel dat de monteurs niet altijd de laptop kennen, en af en toe echt even de weg kwijt zijn in het apparaat.

Op de hitte en herrie na, is het een fijne laptop. Helaas hebben deze negatieve punten een dermate invloed op het gebruik, dat ik de volgende keer niet meer voor een HP zal kiezen.

Heb jij ook een HP Compaq 6910p (GB950EA)?

Waardeloos?

Onderbouw je mening is met argumenten!
Ik weet niet waar je hebt leren spellen, maar van iemand die 'Account manager ICT producten' is (moet dat geen accountmanager zijn? :X ) zou ik wel wat meer verwachten.

Ik zou in deze zin 'is' vervangen door 'eens'. |:(

Ontopic: ik heb zelf een HP Compaq 6710b, en ik sta wel te kijken van jouw accuduur; die van mij trekt het niet langer dan 1.5u op accu! Moet wel toegeven dat ik scherm op hoogste helderheid heb staan, dat tikt natuurlijk aan. Maar ja, ik heb nog nooit brokken aan mijn laptop gehad, dat scheelt dan wel weer :9~