Specificaties 17,3" (1920x1080), 628GB (hdd+ssd) - Bekijk alle specificaties

Dell XPS L702x (2013) Review

DDDikkiedik 3 augustus 2013, laatste update op 3 augustus 2013, 305 views

Dell XPS L702x (2013)

Pluspunten

• Alle prestaties. Zolang hij het deed heb ik er met veel plezier mee gewerkt. De beeldkwaliteit is uitstekend, de snelheid van de laptop is buitengewoon.

Minpunten

Deze laptop heb ik sinds half augustus 2011 in mijn bezit. Hij is zakelijk aangeschaft en tot heden met veel plezier gebruikt, zowel zakelijk als privé. Het is een heel snelle laptop, wat prettig is als je vaak met sneltoetsen werkt. Ik hoefde nooit op de laptop te wachten. Ook de beeldkwaliteit is uitstekend. Hij is voor alle multimediaactiviteiten heel geschikt.

Op duurzaamheid scoort deze Dell-laptop is echter buitengewoon slecht. Binnen de twee jaar is echter het moederbord kapot. En dat voor een laptop die destijds tot de beste behoorde. Een moederbordreparatie is nogal duur. De service van Dell is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Omdat het een zakelijk product is vinden ze de garantie verlopen. Natuurlijk kun je daarvoor naar de rechter stappen, maar dat kost meer dan dat het oplevert. Hoewel ik wel verwacht in het gelijk te worden gesteld krijg je altijd maar een klein deel van de kosten van een procedure vergoed. De laptop is hooguit nog 600 euro waard, en het loont dus niet de moeite.

Allereerst zou een moederbord niet binnen twee jaar ermee op moeten houden. De laptop is altijd met zorg behandeld. Maar goed, er kan natuurlijk een keer een wat minder model tussen zitten. De service van Dell is echter schandalig slecht. In het geval je een topkwaliteit laptop koopt en deze geen drie jaar meegaat zou een tegemoetkoming in de kosten wel het minste zijn.

Heb jij ook een Dell XPS L702x (2013)?

Mijn l702x wordt belachelijk heet en valt uit tijdens het spelen van welke game dan ook. Is dit de bekende moederbord fout? Bovendien zijn beide scharnieren van het scherm kapot gegaan. Bij mij valt dit allemaal ook net buiten de garantie termijn.

Ik koop niet meer van dell.