Beats Studio (Wit) Review

Compupad 27 juli 2013, 756 views

Beats Studio (Wit)

Pluspunten

• Goed geluid.
  • Mooi design (maar wel plastic).
  • Kussentjes zitten comfortabel.
  • Redelijk sterke bass.

Minpunten

• Doet pijn na 30 minuten aan je oorschelpen.
  • Gemaakt van plastic.
  • Ziet er breekbaar uit.
  • Zoemt als er niks opstaat.
  • Werkt alleen op batterijen.

Ik kocht deze beats koptelefoon omdat ik op zoek was naar een nieuwe koptelefoon en mijn vrienden de beats ook hadden aangeraden.
Ik zelf ben een persoon die houd van een goede bass en deze beats die had dat wel (tot ergernis van sommige personen).
Gelukkig mocht ik deze koptelefoon een aantal keren proberen bij wat vrienden en uiteindelijk toch maar besloten om deze te kopen.
Ik heb deze koptelefoon aangeschaft bij Bax-shop.nl.
Tegen de tijd dat ik hem kocht (half jaar geleden) was deze ongeveer 280 euro inclusief verzending, prijzig. Maar ik wist dat deze koptelefoons zo duur waren.

Zoals ik al zei, de prijs is duur. Voor deze prijs zou je eigenlijk een degelijke en mooie koptelefoon verwachten maar dit was helaas niet het geval.
Deze beats is gemaakt van plastic met een soort van nep ijzeren plaatje. De koptelefoon ziet er goedkoper uit dan hij werkelijk is.

Gebruiksgemak
De beats werkt op 2 AAA batterijtjes, heb je deze niet, dan kun je niet luisteren.
Aan de zeikant van de koptelefoon zit een aan/uit knopje waarmee je de koptelefoon kan in en uitschakelen.
Verder, kan je de bijgeleverde kabels (1tje met een besturing voor je iPhone en een gewone zonder) er makkelijk in en uithalen.
De batterijen gaan op zich redelijk lang mee, heb dit helaas nog niet helemaal kunnen testen aangezien ik ze per ongeluk een keer aan had laten staan en ze de volgende ochtend leeg waren.
De koptelefoon zelf zit goed, maar na +/- 30 minuten begint deze te irriteren. Bij mij doet de koptelefoon pijn aan mijn oorschelpen mogelijk omdat deze te hard klemt, spijtig dus (ben mede hierom op zoek naar een andere koptelefoon.)
Aangezien ik soms shows doe van meer dan 2 uur is dit echt een afknapper!

Kwaliteit van het geluid.
Zoals de meeste mensen houd ik van mooi geluid en erger ik me dood aan me mede scholieren die een 64kbps mp3tje mooi luisteren op deze koptelefoon. Hier is die niet voor gemaakt (alle koptelefoons trouwens niet).
320kbps MP3tjes klinken prima en FLAC bestanden ook uitermate goed.
De bass mag van mij persoonlijk nog wat harder.
Een ergenis die ik aan deze koptelefoon heb is vooral dat hij een zoem geluidje maakt als er geen muziek speelt.
Ik gok dat dit met de noise-cancelling functie te maken heeft maar weet dit niet zeker.

Bouwkwaliteit en afwerking.
De koptelefoon is dus van plastic gemaakt en ziet er redelijk goedkoop uit.
De kussentjes in je oren en boven op je hoofd zitten wel goed en zien er goed afgewerkt uit.
Af en toe heb je het idee dat de koptelefoon erg breekbaar is, lees dit ook vaak op internet en ik geloof dat best.
Ik had een hoger cijfer gegeven voor de bouwkwaliteit als deze niet zo plastic was.
Omdat de kabeltjes een schuine connectie kabel hebben werkt dit meestal niet op een iPhone met een case (waarvan ik dus last heb.)

Deze koptelefoon raad ik persoonlijk aan niemand meer aan.
Mijn Senheiser produceren bijna hetzelfde geluid en die waren maar rond de 50 euro.
Ik ben zelf nog op zoek naar een andere fijne koptelefoon op dit moment, suggesties zijn welkom!

Heb jij ook een Beats Studio (Wit)?