Sony DR-BT21G (Zwart) Review

Pindamann 10 augustus 2008, laatste update op 10 augustus 2008, 1.726 views

Sony DR-BT21G (Zwart)

Pluspunten

• Erg goede geluidskwaliteit
  • Mooi design
  • Bediening werkt prettig

Minpunten

• Kan soms wegvallen wanneer je de headset of speler afdekt met je hand

Kan er niet extreem veel over vertellen maar ik zal m'n best doen!

Na zelf een aantal review's te hebben gelezen kwam ik toch een behoorlijk aantal negatieve reacties tegen. En omdat ik hem zelf al besteld had was ik op het ergste voorbereid.

Maar dat was geheel onterecht! De headset komt met een heleboel gebruiksaanwijzingen en een adapter uit de verpakking. M'n eerste indruk was goed, de headset ziet er naar mijn mening stoer en techy uit en niet te schreeuwerig.

De geluidskwaliteit is veel beter dan verwacht. Uit reviews las ik dat de headset open was en je dus erg veel omgevings lawaai had. Maar dat valt reuze mee. Het is lang geen in-ear maar minder erg dan mijn gewone Sennheiser dopjes.
De bas is vrij goed, beter dan gewone dopjes maar bij lange niet zo diep als in-ear. Het geluid is wel wat een de scherpe kant. De treble is dus wat hoog. Maar dit moet ik nog een keer bijstellen met de equalizer.
De headset gaat erg hard en veel harder dan nog prettig is om naar de luisteren. Verder valt het mij reuze mee in hoeverre je omgeving`s lawaai hoort. Het is een stuk meer dan in-ear dopjes maar die brengen ook zo hun eigen herrie mee. Maar wel minder dan gewone dopjes. Van wind heb je vrij weinig last ivm gewon en in-ear dopjes.

Verder is de bediening zoals ik al aangaf erg goed. Je mp3 speler moet wel A2DP hebben om hoge geluidskwaliteit over bluetooth te halen. En AVRCP om je mp3 speler te kunnen bedienen met de knoppen van de headset. Maar zoals ik al zei is de bediening erg prettig en werkt het erg goed.

Minpuntje is wel dat wanneer veel 'vlees' tussen het apparaat en je headset hebt de verbinding wel eens wat wil wegvallen. Dan praat je over 0.5 seconde ofzo. Dit gebeurd vooral wanneer jeje hand compleet over je speler houd (tenminste bij mij met de Sony Walkman A-828) of je hand om de schelp van de headset houdt.
Het gebeurd bij mij normaal niet als ik de knoppen bedien.

Het frequentiebereik is trouwens 14-24KHz maar Bluetooth is beperkt tot 20-20000Hz.

Veel meer kan ik er nog niet over zeggen want ik heb de speler minder dan 1 dag maar al met al zeer tevreden!

• Sony Walkman A-828 8GB

Heb jij ook een Sony DR-BT21G (Zwart)?

Misschien kun je je oordeel wat bijwerken, nu we weer een paar maanden verder zijn. Bedankt voor je nuttige info! Heb je hem los gekocht of zat hij bij de A828?

[Reactie gewijzigd door Gianni Rombios op 1 december 2008 14:15]