Specificaties MP3 speler met 4,883GB opslag - Bekijk alle specificaties

Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio) Review

webjan 7 mei 2005, 1.502 views

Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio)

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • kwaliteit schermpje
  • prijs
  • tochpad en -knoppen

Minpunten

• extra partitie voor data

Geluidskwaliteit Score: 5
De speler is zeer klein, maar 84mm hoog en 51mm breed. De dikte van het apparaat is 19mm. Op foto's lijkt de speler groter dan hij in werkelijkheid is. De zen micro weegt redelijk veel, maar niet zoveel dat het stoort als je hem in een broekzak ofzo stopt.

De speler heeft ook enkele leuke extra's, zoals de FM-radio en ingebouwde dictafoon. Spijtig is dat je op de speler een extra partitie moet instellen om data op te slaan en je kan ook alleen muziek overbrengen vanop een pc zonder software als de pc windows xp heeft en de speler de playsforsure firmware gebruikt.

De geluidskwaliteit is zeer goed, en de meegeleverde oordoppen zijn goed maar met extra oordoppen klinkt hij toch een stuk beter.

De bouwkwaliteit is goed. Zeker goed genoeg voor normaal gebruik, het schermpje is van matige grootte, maar geeft een goede beeldkwaliteit met een hoog contrast. Het touchpad werkt zeer goed, eerst had ik wat moeilijkheden met 1 item naar onder of boven te gaan maar na enkele uren gebruik werkt het touchpad zeer snel en gemakkelijk. De "touch-knoppen" werken leuk, maar hebben als nadeel dat iedere keer je de speler in je broekak stopt je de hold-switch moet gebruiken. De accuduur is goed, daar valt niet veel over te zeggen. De prijs is laag, zeker in verhouding tot de kwaliteit.

• Sennheiser mx550 oordoppen
  • Windows XP

Heb jij ook een Creative Zen Micro, 5GB (USB 2.0, Radio)?

Ik zou toch even willen vermelden dat de speler niet "af" is. Er zijn vele problemen geweest, kijk de forums er maar eens op na, zoals knoppen die niet reageren, speler die constant vast loopt of de plug voor je hoofdtelefoon die los komt. Ook de batterij duur is niet echt een sterk punt. Zelf bezit ik ook de micro en ben er steeds zeer over te spreken geweest, totdat ie plots tijdens een flash ermee ophield en ik nu niet verder kom dan het recovery menu... :(
Ik denk dat de optie "firmware reload" kan helpen. Dan verwijderd de player zijn eigen firmware, moet je hem daarna aan de computer hangen en de firmware opnieuw laden.