Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) Review

jaxc1976 26 juli 2013, laatste update op 28 juli 2013, 1.075 views

Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)

Pluspunten

• Erg snelle kaart, voldoet wat dat betreft ruim aan m'n verwachtingen

Minpunten

• Kaart maakt erg veel geluid, hiervoor koelunit vervangen.

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Na langte tijd geen PC gehad te hebben toch maar besloten om er weer een te bouwen volgens de Tweakers.net 'Desktop best buy guide' van Mei 2013.
Dit is mijn eerste review op tweakers, ik hoop dat iemand er iets aan heeft.

De kaart biedt vier monitoraansluitingen: Dual-link DVI, HDMI 1.4 en twee maal DisplayPort. Gecombineerd met de nog steeds niet beschikbare DisplayPort hubs zou je zes monitoren moeten kunnen aansturen. De kaart heeft een enkele Crossfire connector: je kunt dus indien gewenst twee jokerCards combineren, drie of vier is niet mogelijk.
Ben wel van plan om dit in de toekomst te gaan doen. Zeker met de games die in aantocht zijn zoals : Watch dogs en Battlefield 4.

De kaart maakt wel erg veel lawaai, heb daarom de koeling vervangen door een Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series) Dit is een hele verademing qua geluidsniveau

Een paar benchmarks : Gebaseerd op Catalyst versie 13.6 (beta)

FURMARK : SCORE:1983 points (33 FPS, 60000 ms)
Resolution: 1920x1080 (FS) - AA:0 samples
Max GPU Temp: 58░C (orgineel ruim 80 graden)

3DMark 2011 : P7334 with AMD Radeon HD 7870 XT(1x) and Intel Core i5-3570
Max GPU Temp: 57░C (orgineel ruim 80 graden)

Gamebenchmarks :
Battlefield 3 : ~65 Fps (alles Ultra)
Crysis 3 : ~40 Fps (high 4*MSAA)
Tomb raider : ~45 Fps (alles ultra)
Bioshock infinite : 60Fps continu (alles ultra)

Heb jij ook een Club 3D Radeon HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE)?

Ik vraag mij af of er een waterblok voor deze te krijgen is, want ik heb de versie van sapphire en ik vindt deze ook best warm worden en herrie maken.
Beste jaxc1976,
Ik heb nu in mijn systeem ook een Club3D HD7870 Jokercard zitten en vond deze ook veel lawaai maken. Hiervoor heb ik dezelfde vervangende koeler gekocht omdat deze bij jou kennelijk werkt. Nu heb ik hem erop zitten maar hij draait constant op bijna vol vermogen. OpenHardwareMonitor en MSI Afterburner zeggen dat hij rond de 4100 RPM draait. Nu is echter het probleem dat beide programma's zeggen dat de koeler op 25% draait terwijl dat kennelijk niet het geval is.
In Afterburner kan ik deze snelheid niet aanpassen! Ik heb al mijn drivers opnieuw ge´nstalleerd van AMD en ik heb MSI Afterburner opnieuw ge´nstalleerd.
Als iemand me kan helpen hoor ik dat graag want het geluidsprobleem is dus nog niet opgelost...

Mijn specs:
MB: ASRock B75 Pro3-M
CPU: Intel Core i5-3350P
GPU: Club3D Radeon HD7870 Jokercard
RAM: 8 GB
PSU: Cooler Master GX-Lite 600W

Erik
Ik heb dezelfde maar op zich mee, je hoort het wel daar niet van. Voor mijn gevoel dan. Licht eraan wat je gewend bent.